مسئولان مازندران توجهی به کشتی ندارند
مسئولان مازندران توجهی به کشتی ندارند
آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان تاکید کرد: هیچ کاری به نام حریفانم در رقابت‌های قهرمانی جهان ندارم و برای کسب بهترین مدال با همه وجودم می‌جنگم.

رحمان عموزاد خلیلی در گفتگو با حاشیه ورزش ، درباره شرایط خود پیش از اعزام به رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، اظهار کرد: خدا را شکر با توجه به تمرینات بسیار خوبی که طی ماه‌های گذشته زیر نظر کادر فنی تیم ملی پشت سر گذاشتیم، از وضعیت بسیار خوبی برخوردارم و از نظر روحی و بدنی آماده حضور در این رقابت‌ها هستم. یک اردوی دیگر تا مسابقات جهانی پیش رو داریم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا با کسب بهترین نتیجه دل مردم عزیزمان را بار دیگر شاد کنیم. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند و همه می جنگیم تا پرچم کشور عزیزمان را با کسب عنوان قهرمانی بالا ببریم.

دارنده مدال‌های طلای بزرگسالان آسیا و طلای نوجوانان و جوانان جهان، درباره دومین تجربه خود از حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان، گفت: سال گذشته در رقابت‌های جهانی نروژ برای نخستین مرتبه در رده بزرگسالان به میدان رفتم اما نتوانستم به مدال برسم. امسال شرایط بسیار خوبی دارم و آماده‌ام با تمام وجودم به میدان بروم و مبارزه کنم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جهانی نروژ به یک وزن بالاتر آمدم و در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی گرفتم. در مسابقات قهرمانی کشور و سپس قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدم و توانستم به دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی برسم. هر چند در رنکینگ وزن ۶۵ کیلوگرم نیستم اما مهم این است که نماینده کشورم در این رقابت‌ها هستم و تمام سعی‌ام را می‌کنم تا برای کشورم مدال‌آوری کنم. من هر چه دارم در میدان مبارزه می‌گذارم و امیدوارم خدا کمک کند تا به بهترین مدال برسم.

عموزاد درباره رقبای عنوان‌دار خود در مسابقات قهرمانی جهان، گفت: وزن ۶۵ کیلوگرم وزن شلوغی است و سخت‌ترین وزن در بین همه اوزان همین وزن ۶۵ کیلوگرم و سپس وزن ۷۴ کیلوگرم است. حاجی‌علی‌یف آذربایجانی، باجرانگ هندی که در آسیایی او را شکست دادم، موسوکائف و… از مهمترین رقبای من هستند. البته این را بگویم اصلا کاری با نام حریفانم ندارم و در همه مبارزه‌ها با تمام وجود برای کسب پیروزی به میدان می‌روم.

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران، با گلایه از بی‌توجهی مسئولان، گفت: متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به ما نداشتند. وقتی مدال می‌گیریم می‌آیند و عکس یادگاری می‌گیرند و می‌روند و دیگر هیچ خبری هم از آن‌ها نمی‌شود. وقتی هم که مدال نگیریم اصلا همان مراسم را هم نمی‌گیرند. کشتی استان مازندران افتخارات زیادی را برای کشور بدست آورده اما مسئولان استانی هیچ توجهی به کشتی‌گیران ندارند. مسئولان خلیل‌شهر هم که توان حمایت زیادی ندارند. کشتی ورزش اول کشور است اما به کشتی‌گیران رسیدگی نمی شود و در مقایسه با ورزشکاران در رشته‌هایی مثل فوتبال اصلا توجهی به کشتی نمی‌شود. البته فوتبالیست‌ها هم زحمت می کشند و نمی گویم چرا به آن‌ها زیاد می‌دهند، حرف ما این است به رشته‌ای مثل کشتی با این حجم از افتخار و مدال نیز توجه شایسته شود.

وی تصریح کرد: البته این را بگویم که ما به عشق مردم مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم اما توجه مسئولان می‌تواند انگیزه کشتی‌گیران و مربیان را بیشتر کند. جا دارد از حمایت ها و زحمات رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی قدردانی کنم و امیدوارم بتوانیم با کسب بهترین نتایج از مسابقات جهانی به ایران بازگردیم. سال گذشته با وجود شرایط کرونا تیم ایران بهترین نتیجه را کسب کرد و امسال با توجه به آمادگی بسیار خوب تیم و زحماتی که کشیده شده برای کسب عنوان قهرمانی جهان تیمی به میدان می‌رویم.