مسابقات بین المللی بدمینتون
مسابقات بین المللی بدمینتون
مسابقات بین المللی بدمینتون جوانان ۲۰۲۲ در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفته که باید دید این مرحله از مسابقات انجام خواهد شد؟

به گزارش حاشیه ورزش ، مسابقات بین المللی بدمینتون جوانان ایران طبق سال های گذشته در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده است که بر این اساس این مسابقات از ۱۳ تا ۱۶ بهمن (۲ تا ۵ فوریه ۲۰۲۲) به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

فدراسیون بدمینتون سال ۹۶ تصمیم گرفت که علاوه بر مسابقات دهه فجر، میزبانی مسابقات بین المللی جوانان را نیز بر عهده بگیرد که با موافقت فدراسیون جهانی، این رقابتها در تقویم فدراسیون جهانی به ثبت رسید اما تنها سال ۹۶ و با حضور ۵ بازیکن خارجی این مسابقات به مرحله برگزاری رسید و سالهای بعد این مسابقات انجام نشد.

این مسابقات از سال ۲۰۱۷ هر ساله در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفته است. نخستین دوره این مسابقات یکم تا سوم آذر (۲۰۱۷) به میزبانی سمنان برگزار شد که البته مورد استقبال کشورهای خارجی هم قرار نگرفت و تنها در هر دو بخش مردان و زنان تنها ۵ بازیکن خارجی، ۲ بازیکن از افغانستان، ۲ بازیکن از پاکستان و ۱ بازیکن از آذربایجان حضور داشتند و خیلی زود هم از دور مسابقات خارج شدند و تمام مدال ها در ایران توزیع شد.

دومین دوره مسابقات هم طبق تقویم فدراسیون جهانی یکم تا ۴ آذر ۱۳۹۷ (۲۰۱۸) به میزبانی سمنان باید برگزار می شد که به دلیل عدم استقبال کشورها لغو شد. سومین دوره قرار بود ۲۲ تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) در سمنان و چهارمین دوره نیز ۲۴ تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) باز هم در سمنان برگزار شود که آنها هم لغو شدند. این مسابقات در سال ۲۰۲۱ نیز در تقویم فدراسیون جهانی قرار نگرفت.

اکنون نیز این مسابقات با اعلام سایت فدراسیون جهانی قرار است در بهمن به میزبانی شیراز انجام شود اما با توجه به اینکه این مسابقات طی چهار سال گذشته برگزار نشده است باید دید سرنوشت مسابقات شیراز چه خواهد شد. آیا این مسابقات هم همانند دوره های قبل لغو خواهند شد؟

البته با توجه به اینکه اعزام بدمینتون بازان به مسابقات بین المللی با توجه به گرانی ارز کمتر شده، امید است که فدراسیون بدمینتون با برگزاری این مسابقات فرصتی برای بازیکنان جوان ایجاد کند تا آنها بتوانند تجربه کسب کرده و با رقبای خارجی رقابت کنند.