مسن‌ترین و جوان‌ترین بازیکنان والیبال در المپیک توکیو
مسن‌ترین و جوان‌ترین بازیکنان والیبال در المپیک توکیو

تیم ملی والیبال ژاپن جوانترین تیم حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات المپیک در بخش والیبال از شنبه ۲۴ جولای (۲مرداد) شروع خواهد شد و دوازده تیم برای کسب مدال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.  تیم های حاضر از بازیکنان باتجربه و شناخته شده در ترکیب خود استفاده کرده […]

تیم ملی والیبال ژاپن جوانترین تیم حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات المپیک در بخش والیبال از شنبه ۲۴ جولای (۲مرداد) شروع خواهد شد و دوازده تیم برای کسب مدال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.  تیم های حاضر از بازیکنان باتجربه و شناخته شده در ترکیب خود استفاده کرده اما در این بین جوانانی دیده می شوند که می توانند در این رویداد بدرخشند.

مسن ترین بازیکن از بین ۱۴۴ بازیکن حاضر در المپیک  “مهدی بن شیخ”مدافع کناری تونسی است که در ۱۳ می ۱۹۷۹ متولد شد و در حال حاضر ۴۲ ساله است.  او تنها بازیکن متولد دهه ۱۹۷۰ است.  این بازیکن تونسی برای دومین بار  در رقابت های المپیک حاضر می شود. مهدی بن شیخ در گذشته و در  المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کرده بود.  رابرت اوراماس از ونزوئلا در فهرست بعدی مسن ترین فرد این رقابتها قرار دارد چرا که او از مدافع تونسی پنج سال کوچکتر بوده و در ۹ ژوئن ۱۹۸۴ متولد شده است.

جوانترین بازیکن والیبال المپیک  توکیو  “الساندرو میچیلتو”  از ایتالیا است.  اومتولد ۵ دسامبر ۲۰۰۱ بوده و یکی از ۵ بازیکن المپیک توکیو است که پس از اول ژانویه ۲۰۰۰ متولد شده است.  نماینده ایتالیا هنوز ۲۰ سال سن ندارد و لقب جوان ترین بازیکن این رقابت ها را به نام خود کرده است.

میانگین سنی تیم ملی والیبال ایران: ۲۷.۵ سال

سعید معروف پاسور تیم ملی  با ۳۵ سال سن مسن ترین بازیکن ایران در این رقابت ها شناخته می شود و این درحالی است که مرتضی شریفی با ۲۲ سال سن، کم سن و سال ترین بازیکن ایران است. میانگین سنی ایران در المپیک ۲۷.۵  سال تخمین زده شده است.

پیرترین کاپیتان: مهدی بن شیخ (تونس) ۴۲ سال

جوانترین کاپیتان: یوکی ایشیکاوا (ژاپن) ۲۵ سال

میانگین سنی تیم ها:

برزیل     ۳۰.۶۶
ونزوئلا    ۳۰.۰۸
آمریکا   ۲۹.۹۱
لهستان  ۲۹.۰۸
تونس    ۲۹.۰۰
کانادا     ۲۸.۷۵
آرژانتین ۲۸.۴۱
ایتالیا    ۲۷.۹۱
ایران    ۲۷.۵۸
فرانسه ۲۷.۵۰
روسیه  ۲۷.۳۳
ژاپن    ۲۵.۵۸

تیم های ملی برزیل و ونزوئلا به طور واضح بر روی تجربه بازیکنان خود در این رقابت ها حساب ویژه ای باز کرده اند. در هر یک از این تیم های اشاره شده هشت بازیکن والیبال بالای سی ساله وجود دارد. برزیل تیمی است که بیشترین میانگین سنی را در این مسابقات دارد.

تعداد بازیکنان والیبال بالای ۳۰ سال در تیم ملی (از ۱۲ بازیکن):

برزیل،  ونزوئلا: ۸ بازیکن
تونس : ۷ بازیکن
لهستان، ایالات متحده، ایتالیا: ۶ بازیکن
آرژانتین، ایران، کانادا: ۵ بازیکن
فرانسه: ۴ بازیکن
روسیه: ۳ بازیکن
ژاپن: ۲ بازیکن

ژاپن که میزبان این  بازی ها است تصمیم دارد با جوانان خود بازی کند. این تیم با کمترین میانگین سنی در این رقابت ها شرکت کرده است.

گروه‌بندی بازی‌های والیبال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو :

* گروه A

۱- ژاپن

۲- لهستان

۳- ایتالیا

۴- کانادا

۵- ایران

۶- ونزوئلا

* گروه B

۱- برزیل

۲- آمریکا

۳- روسیه

۴- آرژانتین

۵- فرانسه

۶- تونس