مسی آرزوی مردم برای جام جهانی 2026
مسی آرزوی مردم برای جام جهانی 2026
لیونل مسی مدتی پیش اعلام کرد جام جهانی قطر آخرین جام جهانی او خواهد بود ولی حالا که جام طلایی در دستهای لئو است دلایل زیادی وجود دارد که او را در جام 2026 هم ببینیم.

 

 

به گزارش حاشیه ورزش 

لیونل مسی تاکنون بیش از چند بار گفته است که جام جهانی قطر آخرین حضور او در این رقابت‌ها خواهد بود. اما حالا که جام طلایی‌رنگ در دست‌های کاپیتان آرژانتین قرارگرفته و با توجه به مصاحبه دیشب او بعد از پیروزی در فینال جام جهانی به نظر می‌رسد دلایلی وجود دارد که در جام جهانی آینده هم شاهد به میدان رفتن لئو باشیم. لئو گفت که دست‌کم تا چند سال آینده به بازی در تیم ملی ادامه می‌دهد ولی واقعا ممکن است او را در جام جهانی 2026 هم ببینیم؟

 

مسی پیش‌ازاین هم یک‌بار از خداحافظی‌اش با پیراهن آلبی‌سلسته صحبت کرده بود. در سال 2016 پس از شکست در فینال کوپا آمه‌ریکا، برای دومین بار پیاپی، مسی بازنشستگی‌اش از تیم ملی را مقابل دوربین اعلام کرد. اما دلایلی که نشان می‌دهد احتمال حضور مسی در جام جهانی بعدی بالا خواهد بود کدام است؟

 

درخواست سرمربی آلبی‌سلسته

لیونل اسکالونی دقایقی بعد از قهرمانی تیمش در جام جهانی قطر از کنفرانس خبری بعد از بازی برای دعوت از کاپیتان تیمش برای ادامه حضور در تیم ملی استفاده کرد. اسکالونی گفت از حضور مسی در جام جهانی چهار سال آینده کاملا حمایت می‌کند هرچند تصمیم نهایی به عهده ابرستاره است.

 

اسکالونی گفت:” مسی آن‌قدر بی‌نظیر است که من در جام جهانی بعدی برایش یک جای خالی نگه می‌دارم. او این حق را دارد که درباره آینده فوتبالی‌اش و آینده‌اش در تیم ملی تصمیم بگیرد”.

 

رکورد و بازهم رکورد

مسی با رسیدن به حضور در 26 بازی جام جهانی این رکورد را به خود اختصاص داد و از رکورد قبلی که در اختیار لوتار ماتئوس بود گذشت.

 

لئو مسی اگر در جام جهانی 2026 به میدان برود اولین فوتبالیستی می‌شود که در شش دوره جام جهانی بازی کرده است. تاکنون هیچ بازیکنی در طول تاریخ موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است. مسی همچنین می‌تواند برای رسیدن به رکورد میروسلاو کلوزه که 16 گل در جام‌های جهانی زده است تلاش کند.

 

برای فرزندانش

مسی در جریان برگزاری جام جهانی قطر چند بار گفت که یکی از دلایل اصلی انگیزه‌اش برای قهرمانی در قطر فرزندانش بوده است. بچه‌های مسی حالا به‌خوبی می‌دانند جام جهانی برای پدرشان چقدر اهمیت دارد.

 

چهار سال دیگر تیاگو، پسر مسی، چهارده‌ساله می‌شود، ماتئو 11 ساله و سایروس 8 ساله خواهد بود. آن‌ها سه نوجوان خواهند بود و به‌مراتب بیشتر از جام جهانی قطر می‌توانند از تجربه حضور در یک جام جهانی در کنار پدرشان لذت ببرند.

 

پاریس 2024

مسی در جریان پروسه آماده شدن برای جام جهانی آینده فرصت دیگری هم برای درخشش دارد. پاریس، شهری که مسی در حال حاضر در آن زندگی می‌کند، در سال 2024 میزبان بازی‌های المپیک است.

 

مسی با پاری سن ژرمن تا اواسط سال 2023 قرارداد دارد ولی باشگاه پاریسی علاقه خود برای تمدید قرارداد با لئو را علنی کرده است. المپیک دو سال آینده می‌تواند فرصتی برای مسی باشد تا در شهر دومش با پیراهن آلبی‌سلسته به میدان برود. شاید درخشش در المپیک مسی را برای حضور در جام جهانی دو سال بعدازآن بیشتر ترغیب کند.

 

جام جهانی در خانه

حالا که صحبت از خانه لئو شد بسیاری از ناظران فوتبال معتقدند در سال‌های پایانی فوتبال لیونل مسی حضور در لیگ ایالات‌متحده آمریکا برای او گزینه ایده‌آلی خواهد بود. با توجه به اینکه بیشتر مسابقات جام 2026 در آمریکا برگزار می‌شود لئو این فرصت را خواهد داشت تا با حضور در استادیوم‌های این کشور به آمریکایی‌ها نشان بدهد چه محبوبیت بی‌نظیری دارد.

 

مسی حالا بیش‌ازپیش رهبر و مالک آلبی‌سلسته است

مسی به‌ویژه حالا که جام جهانی را برای آرژانتین به دست آورده بیش از هر زمان دیگری مالک و رهبر آلبی‌سلسته است. کل بازیکنان آرژانتینی ازاین‌پس برای درخشش و راحتی لئو تلاش خواهند کرد. مسی در جام جهانی قطر بدون اینکه دوندگی بی‌امان داشته باشد موفق شد جام را برای تیمش فتح کند و او می‌داند که در جام جهانی آینده هم می‌تواند روی هم‌تیمی‌هایش برای ایجاد شرایطی مشابه حساب کند.

  • نویسنده : پدرام خسروشاهی