مشهد میزبان مسابقات بین المللی کشتی با چوخه
مشهد میزبان مسابقات بین المللی کشتی با چوخه
مسابقات بین المللی کشتی‌ با چوخه جام امام رضا(ع) وارد فاز اجرایی شد.

حاشیه ورزش : قربانعلی قائمی رئیس انجمن چوخه کشور ، اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی با چوخه یکی از انتظارات به‌حق اهالی این ورزش به‌ویژه چوخه کاران است و بارها در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته است که می‌توان به مسابقات بین المللی کشتی با چوخه در سال‌های گذشته در کشورهای آسیای میانه، مشهد و اسفراین اشاره کرد.

وی افزود: با موافقت محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و علیرضا تاج فیروز مدیر کل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، مسابقات بین‌المللی وارد مرحله اجرایی شد و معتقدم در حوزه ورزش‌های سنتی می‌تواند به ارتقاء سطح کیفیت این ورزش و گسترش فرهنگ آیینی و پهلوانی این ورزش به سایر کشورها و همچنین تبادل فرهنگی ورزشی بین کشورها کمک کند.

قائمی خاطرنشان کرد: بدون شک حمایت آستان قدس رضوی از مسابقات بین‌المللی و مشارکت ارزشمند موسسه تربیت بدنی این آستان موجب افتخار اهالی کشتی با چوخه و جامعه ورزشی خواهد بود.

وی گفت: این مسابقات در اوزان مختلف و در گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال در روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد به میزبانی هیات ورزش روستایی و انجمن چوخه استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اعلام آمادگی ورزشکارانی از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و گرجستان برای شرکت در این مسابقات خبر داد و افزود: رایزنی‌ با سایر کشورها نیز ادامه دارد و طبق پیش بینی ها انتظار داریم، این مسابقات با حضور حداقل ۶ تا ۸ تیم خارجی برگزار شود.

قائمی بر برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های داخلی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود : مقدمات انتخاب تیم‌های داخلی برای شرکت در این دوره از مسابقات بین المللی فراهم شده و به‌زودی این مسابقات در شهرستان های مشهد، بجنورد و تهران انجام خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) که برای نخستین بار با کمک اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزش روستایی و مسئولان کشتی با چوخه در استان‌های خراسان و تهران برنامه ریزی شده، بتواند از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار شود و به گسترش ورزش آیینی و سنتی کشتی باچوخه به سایر کشورها کمک کند و موجبات پیشرفت این ورزش سنتی در سراسر کشور را فراهم کند.

خبرنگار: نفیسه چوپانیان مروی