مشکل بزرگ پرسپولیس در مورد ذخیره بیرانوند
مشکل بزرگ پرسپولیس در مورد ذخیره بیرانوند
پرسپولیس برای جذب گلر خارجی دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش با توجه به قوانین جدید نقل و انتقالاتی و پر بودن لیست پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی اجازه داد تا احمد گوهری از این تیم جدا شود. گوهری بازیکن بزرگسال به حساب می‌آمد و همین موضوع باعث شد تا سرمربی پرسپولیس اجازه جدایی را به گلر دوم تیمش بدهد.

پرسپولیسی‌ها به‌شدت دنبال جذب محمدرضا خالدآبادی بودند تا گلر تیم ملی امید را به خدمت بگیرند. اتفاقی که با توجه به توافق دو باشگاه استقلال و هوادار بعید است رخ دهد.

هرچند خود خالدآبادی هنوز با رفتن به استقلال موافقت نکرده ولی دو باشگاه بر سر پول رضایتنامه این بازیکن به توافق رسیدند و فقط راضی کردن خالدآبادی مانده تا او استقلالی شود. از همین رو پرسپولیس برای جذب گلر دوم قصد داشت به سراغ جذب یک گلر خارجی برود. با این حال خرید گلر زیر ۲۳ سال خارجی برای پرسپولیس مشکل خواهد بود و شاید به این دلایل پرسپولیسی‌ها قید جذب گلر دوم خارجی را بزنند.

نکته اول این است که با توجه به قوانین نقل و انتقالاتی، بازیکنی که به فوتبال ایران می‌آید می‌بایست در دو سال اخیر عضوی از تیم ملی بزرگسالان و یا امیدهای کشورش باشد و حداقل در یک بازی رسمی یا دوستانه به میدان رفته باشد. پیدا کردن گلر ملی‌پوشی که حاضر باشد در اوج جوانی به ایران بیاید و در طول فصل ذخیره بیرانوند باشد، کار سختی است. همچنین بازیکن خارجی که به ایران می‌آید باید در ۶۰ درصد بازی‌ها به میدان برود وگرنه در سال بعد از سهمیه خارجی آن تیم کم خواهد شد.

سومین مشکل هم دوباره مربوط به همین قوانین نقل و انتقالاتی ایران است. طبق این قوانین لژیونرهای ایرانی هم که به فوتبال ایران برمی‌گردند جزو سهمیه خارجی محسوب می‌شوند که در نوع خودش بسیار عجیب است. با این حساب پرسپولیس در ترکیب فعلی‌اش از ۴ سهمیه خارجی خود استفاده کرده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان، شهاب زاهدی، وحدت هنانوف و گئورگی گولسیانی ۴ سهمیه خارجی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند. یحیی گل‌محمدی هم قصد دارد از دو سهمیه باقی‌مانده خود برای جذب مهاجم و مدافع چپ خارجی و یا جذب سعید عزت‌اللهی استفاده کند.

در کنار همه این موارد خرید گلر دوم خارجی به لحاظ مالی هم برای قرمزها به‌صرفه نیست و چون این گلر در طول فصل نیمکت‌نشین خواهد بود، فقط چند میلیارد پول از حساب باشگاه پرسپولیس خارج خواهد شد. ضمن این‌که پیدا کردن گلر ملی‌پوش زیر ۲۳ سال خارجی که ارزان‌قیمت هم باشد، بسیار کار مشکلی است و حال باید دید یحیی گل‌محمدی در این خصوص چه تصمیمی خواهد گرفت و تکلیف ذخیره بیرانوند برای فصل پیش رو چه خواهد شد.

منبع : خبر ورزشی 

  • منبع خبر : خبرورزشی