مشکل وزنه‌برداری ایران از زبان سرمربی تیم ملی
مشکل وزنه‌برداری ایران از زبان سرمربی تیم ملی
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اگر خطاهایمان کمتر باشد می توانیم در قهرمانی آسیا در چند وزن مدال بگیریم.

به گزارش حاشیه ورزش

نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی وزنه‌برداری در آستانه قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما اردوهای خود را از هفتم فروردین برای حضور در قهرمانی آسیا آغاز کردیم. متأسفانه زمانی که تیم را تحویل گرفتیم زمان کمی بود و بچه‌ها پراکنده و نا آماده بودند. سعی کردیم در این فرصت هماهنگی ایجاد کنیم و بتوانیم یک اردوی خوب و آبرومند را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که بچه‌ها بتوانند از تجربه‌ای که در گذشته کسب کردند، در قهرمانی آسیا هم استفاده کنند و تیمی باشیم که نتیجه خوبی را کسب می‌کند. به نظرم اگر حضور خوبی پیدا کنیم و خطاهایمان را کمتر کنیم، می‌توانیم در چند وزن مدال بگیریم.

نصیرشلال در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: این دوره واقعاً سخت و فشرده است و فکر می‌کنم از مسابقات گذشته و حتی پیش رو اهمیتش زیاد است. این رقابت‌ها 4 ماه با قهرمانی جهان در سال گذشته فاصله دارد و 4 ماه هم با مسابقات جهانی پیش رو، به همین دلیل همه می‌‌آیند که رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند. آن‌طور هم که در تاپ‌لیست آمده 8-7 کشور با قدرت حضور پیدا می‌کنند و شرایط تیمی هم سخت است.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد کناره‌گیری رضا بیرالوند از قهرمانی آسیا گفت: او خط نخورده، بلکه یک مقدار مشکل آسیب‌دیدگی داشت و با مشورتی که با هم داشتیم قرار شد به درمان این آسیب‌دیدگی بپردازد و در اردوهای بعدی با شرایط بهتری حضور پیدا کند. همچنین بیرالوند علاقمند بود تا در یک دسته بالاتر وزنه بزند. شاید وی علاقمند به دسته ۱۰۲ یا ۱۰۹ کیلوگرم بود. تلاش ما این است که تیم با ترکیب کامل به مسابقات اعزام شود و بنا داریم با 10 نفر راهی کره جنوبی شویم.

وی در مورد وضعیت سهراب مرادی عنوان کرد: به هر حال آسیب‌دیدگی آرنج و کتف حساس است و نیاز به زمان بیشتری دارد که ورزشکار به شرایط ایده‌آل بازگردد. هم خود آسیب‌دیدگی است و هم بار روانی که این مصدومیت روی ورزشکاران می‌گذارد. او به‌ تازگی توانسته رکورد 370 کیلو را ثبت کند. ما برنامه خاصی برای سهراب نداریم، چون او بعد از مدت‌ها می‌خواهد در یک رقابت شرکت کند. اولویت یک حضور موفق است.

نصیرشلال در مورد رسول معتمدی هم گفت: او هم در چند ماه گذشته مصدوم بود و مسابقات جهانی کلمبیا را هم از دست داد. برنامه این است که در رقابت‌های امسال حضور داشته باشد و بتواند سهمیه بگیرد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با تأکید بر اینکه سال سخت و فشرده‌ای را پیش رو داریم، گفت: از لحاظ تعداد وزنه‌بردار دچار محدودیت و مشکل هستیم. یک نگاه کوتاه مدت داریم که با همین نفرات فعلی کار را پیش می‌بریم ولی باید نگاه بلندمدت هم داشته باشیم و بتوانیم استعدادهایی را به تیم ملی تزریق کنیم. برای بازی‌های آسیایی هم که برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مهم است، با ترکیب خوبی شرکت کنیم و انتظارات آنها را برآورد کنیم، چون به هر حال از این رشته حمایت می‌کنند.

وی در مورد اینکه برخی وزنه‌برداران نوجوان که رکوردشکنی آنها در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: باید این افراد در اردوها شرکت کنند و از همه لحاظ تحت کنترل باشند. ما فعلاً تک ستاره‌هایی داریم و باید بتوانیم وزنه‌برداران بیشتری را پرورش دهیم تا این رشته دوباره به جایگاه اصلی‌اش بازگردد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی یکی از پنج رویدادی است که وزنه برداران برای کسب سهمیه المپیک در آن رقابت می‌کنند. این مسابقات از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر جینجو کره جنوبی برگزار می‌شود.