معرفی وزنه‌برداران المپیکی ایران تا اواسط ماه آینده
معرفی وزنه‌برداران المپیکی ایران تا اواسط ماه آینده
دبیر فدراسیون وزنه برداری از انتخاب نهایی و معرفی دو ملی پوش المپیکی ایران تا اواسط خرداد ماه خبر داد.

به گزارش حاشیه ورزش، ناکامی سهراب مرادی و کیانوش رستمی به عنوان دو وزنه‌بردار عنوان‌دار جهان و المپیک در روند کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو باعث شد تا دیگر وزنه برداران واجد شرایط با امید بیشتری نسبت به حضور در این آوردگاه بزرگ به تمرین بپردازند. ضمن اینکه هنوز تکلیف مسافران المپیک مشخص نیست و فدراسیون وزنه برداری باید بزودی با معرفی ملی پوشان المپیکی به این اما و اگر خاتمه دهد.

در همین راستا محسن بیرانوند دبیر فدراسیون کشتی در گفتگو با رادیو تهران به این ابهامات واکنش نشان داد و در خصوص اظهارات معاون وزارت ورزش مبنی بر اینکه وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو مدال آور خواهد بود، گفت: وزنه‌برداری ایران جوانان خیلی قدرتمند و مستعدی دارد و امیدواریم این جوانان در بازی‌های المپیک مدال آور خواهند بود.

وی افزود: فدراسیون به دنبال کسب بهترین نتیجه است. با توجه به اینکه وزنه برداری در المپیک ۲۰۱۶ ریو دو مدال طلا را به دست آورد، کارمان در این دوره المپیک سخت‌تر است و انتظارات خیلی زیادتر خواهد بود. متأسفانه شرایط آن طور که ما می‌خواستیم پیش نرفت و مشکلاتی برای کیانوش رستمی رخ داد. سهراب مرادی دیگر وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم هم آنچنان شرایط خوبی نداشت و همه حریفان روی مدال نقره این وزن می‌جنگیدند.

بیرانوند ضمن اعلام این خبر که دو وزنه بردار المپیکی ایران طی روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد ماه معرفی خواهند شد افزود: در کنار دو دارنده مدال طلای المپیک ما در وزن ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی دو دوره قهرمان جهان شده است. او تغییر وزن داشت و به دسته ۱۰۹ کیلوگرم که وزن المپیکی است، آمد. امیدواریم در روزهای باقی مانده به دوران اوجش برگردد. علی داوودی را هم در دسته فوق‌سنگین داریم که جوان است و می‌تواند تا دو دوره آینده در بازی‌های آینده المپیک حضور داشته باشد. سید ایوب موسوی و علی میری هم مجوز حضور در المپیک را دارند.

وی با تاکید بر اینکه المپیک جای کسب تجربه نیست ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد تا در این بازی‌های مهم فقط مدال گرفت. مطمئناً کسب مقام چهارم تا پانزدهم هیچ فرقی برای ورزشکار نمی‌کند. به همین دلیل فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال اعزام باتجربه‌ها به المپیک بود تا بهترین نتیجه و مدال را به دست بیاورد. به هر حال در چند روز آینده قرار است تمام کشورها ورزشکاران واجد شرایط را به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کنند که وزنه‌برداران ایران هم مشخص خواهند شد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ایران در پایان به آشفتگی وضعیت فدراسیون جهانی هم اشاره کرد و گفت: این مجموعه حال و روز خوبی ندارد، چراکه ۷۵ روز قبل از آغاز المپیک توکیو، سیستم گزینشی به یک باره تغییر می‌کند. عدم ثبات مدیریت ضربه بزرگی به جامعه وزنه‌برداری دنیا وارد کرد. به خاطر شیوع ویروس کرونا دو سال و نیم ورزشکاران باید در اوج آمادگی قرار می‌گرفتند تا بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند و همین مسئله باعث می‌شود که سهراب مرادی هم آسیب ببیند. متأسفانه سیستم گزینشی که برای اولین بار، سه سال پیش در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصویب شد همه وزنه برداران را برای کسب سهمیه دچار چالش کرد. اکثر ورزشکاران بیشتر به این فکر هستند که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را بگیرند.