ملایی نشان داد قایقرانی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
ملایی نشان داد قایقرانی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی با اشاره به حضور ملی‌پوش روئینگ ایران در مرحله نیمه‌نهایی، گفت: «نازنین ملایی» با درخشش در المپیک توکیو نشان داد قایقرانی ایران ظرفیت‌های زیادی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت‌های بزرگ دارد.

به گزارش حاشیه ورزش، «کتایون اشرف»  با بیان اینکه صعود «نازنین ملایی» به مرحله نیمه‌نهایی روئینگ بازی‌های المپیک یک اتفاق بزرگ است، اظهار داشت: ملی‌پوش روئینگ زنان ایران با نتایجی که در المپیک توکیو ثبت کرد، نشان داد که فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران رشته قایقرانی مسیر درستی را در پیش گرفته و این مسیر منتهی به موفقیت خواهد بود. کسی انتظار حضور ملایی در جمع ۱۲ نفر برتر را نداشت اما توانایی فردی او و برنامه منظم کادر فنی موجب شد تا ما شاهد ثبت بهترین نتیجه یک روئینگ سوار ایرانی در المپیک باشیم. این اتفاق بزرگی است و می‌تواند در آینده نیز تکرار شود.

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی ادامه داد: محدودیت‌های زیادی در مسیر موفقیت قایقرانان ایرانی در سطح جهان و المپیک وجود دارد اما اراده و همت ورزشکاران و برنامه کادر فنی بر این محدودیت‌ها غلبه می کند. ما در ایران پیست ۲ کیلومتری نداریم اما کادر فنی مَلایی به گونه‌ای برنامه ریزی کردند که نبود این پیست خللی در نتیجه‌گیری ایجاد نکرد. برنامه و راهبرد ملی پوش روئینگ ایران و کادر فنی او، حضور در فینال گروه C  بود اما وی اکنون در جمع ۱۲ نفر برتر قرار دارد و این برای نخستین بار در ادوار المپیک است.

اشرف با اشاره به احتمال صعود ملایی به جمع ۶ نفر ادامه داد: باید منطقی باشیم حریفان ملایی در نیمه‌نهایی عنوان‌دار جهان و المپیک هستند. ملایی بدون شک تلاش خود را خواهد کرد اما حریفان وی قدر هستند و امکان حضور در جمع ۶ نفر برتر کار راحتی نیست. ملایی تا کنون بهترین نتیجه یک روئینگ سوار ایرانی را در  ادوار المپیک ثبت کرده و این خود یک تاریخ‌سازی است. اگر به فینال گروه A  نیز برسد افتخاری بزرگ به شمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به روند رو به رشد قایقرانی ایران تصریح کرد:‌ نتایج ملایی و افتخاراتی که در این چند سال کسب شده نوید روزهای خوب را در این رشته خواهد داد و ما به دنبال ان هستیم تا با یک برنامه مدون به دنبال ثبت بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باشیم. قایقرانی در این بازی‌ها حرف زیادی برای گفتن دارد.

  • منبع خبر : ایرنا