ملی‌پوشانی که تیم ندارند، با باشگاه‌ها تمرین کنند
ملی‌پوشانی که تیم ندارند، با باشگاه‌ها تمرین کنند
مربی تیم ملی هندبال گفت: اگر بازیکنان نمی‌توانند در لیگ برتر حضور یابند و می‌خواهند از نظر بدنی افت نکنند، می‌توانند در تمرینات تیم‌های باشگاهی شرکت کنند.

به گزارش حاشیه ورزش شهداد مرتجی درباره فسخ و عدم تمدید قرارداد ملی‌پوشان هندبال توسط باشگاه سپاهان، اظهار داشت: سیاست سپاهان در این فصل بومی‌گرایی است و نه تنها در هندبال بلکه در دیگر رشته‌ها هم این سیاست اعمال می‌شود. ملی پوشان فصل گذشته بسیار زحمت کشیدند؛ اما سپاهان هم این بازیکنان را خیلی خوب حمایت کرد و الان هم تصمیم گرفته شده تا بومی‌گرایی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که ملی‌پوشان بدون تیم مانده‌اند و دستمزد دیگر تیم‌ها هم بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سیاست سپاهان نمی‌توانند جذب باشگاه‌های دیگر شوند. سپاهان هم در این فصل سقف قرارداد خود را پایین آورده است و از لحاظ قراردادی مانند سایر باشگاه‌ها بودجه محدودتری دارد. ملی‌پوشان بازیکنان توانمندی هستند و دیگر تیم‌ها هم مشتاق همکاری با آنها هستند.

سرمربی سپاهان در واکنش به این موضوع که با این وضعیت تیم ملی هندبال آسیب می‌بیند، یادآور شد: با شناختی که از این بازیکنان دارم آنها با تمام وجود برای کشور خود بازی می کنند و بحث قرارداد با تیم های لیگ برتری روی ذهن آنها تاثیر نمی‌گذارد. علیرضا پاکدل خیلی تلاش می‌کند تا مشکلات آنها را حل کند. وی باید با یک سری باشگاه‌ها به تعامل خوبی برسد تا این موضوع ختم به خیر شود.

وی درباره بلاتکلیف ماندن بازیکنان تاکید کرد: الان با بازیهایی که شده است ملی‌پوشان در شهرها با تیم‌های باشگاهی تمرین می‌کنند. در باشگاه سپاهان به ملی‌پوشان اعلام کرده‌اند هر بازیکنی که تیم ندارد می‌تواند در تمرین سپاهان حضور یابد. مس کرمان هم در جهت همکاری با فدراسیون این کار را می‌کند.

مرتجی ادامه داد: اگر بازیکنان نمی‌توانند در لیگ برتر حضور یابند و می‌خواهند از نظر بدنی افت نکنند، می‌توانند در تمرینات تیم‌های باشگاهی شرکت کنند. در واقع تنها دو هفته آنها بلاتکلیف هستند و اردوها از ۲۱ شهریور آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وقتی بازی‌ها تمام شود بازیکنان باز هم به شرایط قبل و بلاتکلیفی می‌رسند، گفت: باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود که آیا ملی‌پوشان با باشگاه‌های دیگر به توافق می‌رسند یا خیر. آنها قابلیت زیادی دارند تا در باشگاه‌های دیگر بازی می کنند.

منبع:ایرنا

 

  • منبع خبر : ایرنا