ملی‌پوش بدمینتون: حق بانوان داشتن یک نماینده در هانگژو بود
ملی‌پوش بدمینتون: حق بانوان داشتن یک نماینده در هانگژو بود
ملی‌پوش بدمینتون بانوان گفت: حق بانوان این رشته داشتن حداقل یک نماینده در بازی‌های آسیایی بود اما قرار است این رشته المپیکی تنها یک نماینده آن هم در بخش مردان در هانگژو داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش نسیم صفایی  درباره تصمیم ستاد بازی‌ها مبنی بر اعزام نشدن یگانه کرمانی به هانگژو، اظهار داشت: این موضوع روی بازیکنان دختر بدمینتون ایران در رده‌های مختلف سنی تاثیر منفی دارد. در هر صورت نسل‌های آینده به دنبال افتخار آفرینی هستند و این موضوع انگیزه آنها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در حالت عادی به دلیل شرایط بد مالی اعزام‌های فدراسیون کم شده است. تنها یک اعزام مهم داشتی که آن هم بازی‌های آسیایی است. تمامی بدمینتون‌بازان عزم خود را جزم کرده بودند تا برای اعزام به بازی‌ها انتخاب شوند، اما با این تصمیم ستاد بازی‌ها سطح انرژی و انگیزه همه دختران به شدت پایین آمده است و دیگر بازیکنی انگیزه‌ای برای تمرین ندارد.

ملی‌پوش بدمینتون بانوان عنوان کرد: امیدوارم که این موضوع در ستاد بازی‌ها حل شود. وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون نگاه ویژه‌ای به دختران ورزشکار داشته باشند. ما ظرفیت‌های خوبی در بدمینتون بانوان داریم و در جهانی می‌توانیم نتیجه بهتری بگیریم، زیرا رنکینگ دختران ایران در جهان خوب است.

وی ادامه داد: تنها نماینده المپیکی ما ثریا آقایی بود و با توجه به سهمیه وی در المپیک توکیو انتظار می‌رفت که تنها نماینده بدمینتون ایران از بخش بانوان انتخاب شود و سهمیه بازی‌ها به زنان برسد، اما لحظه آخر نتیجه عوض شد و تصمیم گرفتند تا مردان به بازی‌ها بروند.

صفایی خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که هم در بخش مردان و نیز بانوان به بازی‌ها اعزام داشته باشیم، اما حق بر این بود تا برای اعزام یک دختر با هانگژرو برود ولی با صلاحدید فدراسیون یک مرد راهی هانگژو خواهد شد. امیدوارم در آینده این وضعیت درست شود.

وی گفت: این روزها به دنبال ارزیابی هزینه‌های شخصی برای حضور در مسابقات مختلف جهت افزایش رنکینگ هستم. حتی با یگانه کرمانی به فستیوال دانشجویی روسیه در مرداد ماه می‌رویم که البته این رقابت‌ها رنکینگ جهانی ندارد. تقریبا سه تا ۵ ساعت در روز تمرین می‌کنم. الان هم با تیم آتش نشانی تهران قرارداد بستم و یک ماه تا زمان لیگ برتر بدمینتون باقی مانده است و در این یک ماه هم در مسابقه‌ای شرکت نکردیم و اعزام به مسابقات تاجیکستان هم لغو شد.

  • منبع خبر : ایرنا