ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان: در قهرمانی آسیا تحت فشار بودم
ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان: در قهرمانی آسیا تحت فشار بودم
ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان گفت: در پیکارهای قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی به دلیل بیماری نتوانستم رکوردهای مورد نظرم را بزنم. الان هم تمام تلاش خود را برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا هند بکار خواهم گرفت.

به گزارش حاشیه ورزش ریحانه کریمی روز چهارشنبه  اظهار داشت: سال گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوان کشور شرکت کردم و وزنه‌های خوبی زدم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم. زمانی هم که وارد اردو شدم رکوردهای خوبی ثبت کردم و پیشرفت زیادی داشتم و مسلما با کسب مدال انگیزه بیشتری برای ادامه این مسیر خواهم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عاملی سبب شد تا به وزنه‌برداری روی بیاوید، گفت: یک دورانی در بدنسازی کار می‌کردم و وزنه‌های زیادی می‌زدم. وقتی رکوردهایم به رکوردهای وزنه‌برداران تیم ملی نزدیک شد، با تشویق والدینم و مربی خود وارد این عرصه شدم.

عضو تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: اولین اردوی تیم ملی که دعوت شدم، ۷۰ کیلوگرم یک‌ضرب، ۹۰ کیلوگرم دوضرب را ثبت کردم و در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان برای حضور در مسابقات جوانان و نوجونان آسیا هند، ۸۷ کیلوگرم یک‌ضرب و ۱۱۰ کیلوگرم دوضرب وزنه می‌زنم و رکوردهایم به مرور زمان پیشرفت خوبی داشته است.

وی یادآور شد: نخستین تجربه سفر من به مسابقات قهرمانی آسیا کره‌جنوبی بود که رکوردم در این رقابت‌ها ۷۵ کیلوگرم یک ضرب و ۱۰۰ کیلوگرم دوضرب بود؛ اما چون بیمار شده بودم و نتوانستم رکوردهای مورد نظرم را بزنم. الان هم تمام تلاش خود را برای حضور موفق در مسابقات آسیایی هند می‌کنم.

کریمی ادامه داد: من در دسته ۵۹ کیلوگرم وزنه می‌زنم و در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی رقابت خیلی سختی داشتیم زیرا انتخابی المپیک بود و حریفانم عنوان‌داران المپیک بودند و به همین دلیل بسیار تحت فشار بودم. امیدوارم بتوانم در دومین تجربه‌ام به سکو برسم.

وی گفت: دو ماه است که در اردو هستم و خانواده‌ام را ندیدم و آنها از خراسان رضوی به دیدنم می‌آیند. امیدوارم با رکوردهای بالا در آسیا، جبران این دوری را بکنم.

اردوی تیم‌ وزنه‌برداری بانوان از ششم خردادماه جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در هند، رقابت‌های قهرمانی جهان عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

آنیتا فیضی دسته ۴۹ کیلوگرم، سیده زهرا حسینی دسته ۵۹ کیلوگرم، ریحانه کریمی دسته ۵۹ کیلوگرم، سید غزل حسینی دسته ۵۹ کیلوگرم، سیده غزاله حسینی دسته ۶۴ کیلوگرم، هانیه شریفی دسته ۶۴ کیلوگرم، فاطمه کشاورز دسته ۶۴ کیلوگرم، لعیا کریمی دسته ۷۱ کیلوگرم، عسل کدخدایی دسته ۷۶ کیلوگرم، کیژان مقصودی دسته ۸۷ کیلوگرم وزنه‌بردارانی هستند که روز گذشته برای حضور در مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا به هند اعزام شدند.

همچنین در رده بزرگسالان، رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم، سیده الهام حسینی و پریسا نورعلی دسته ۸۱ کیلوگرم و فاطمه کشاورز دسته ۶۴ کیلوگرم، ریحانه کریمی دسته ۵۹ کیلوگرم و زینب شیخ‌حسن ارباب دسته ۸۷ کیلوگرم خود را برای حضور در مسابقات جهانی عربستان در شهریور ماه و بازی های آسیایی آماده می‌کنند. هنوز اعزامی‌های وزنه‌برداری زنان به هانگژو مشخص نشده‌اند.

منبع : ایر نا 

  • منبع خبر : ایرنا