ملی‌پوش پرنده برای مدال‌آوری؛ کاری از دستم برنمی‌آید!
ملی‌پوش پرنده برای مدال‌آوری؛ کاری از دستم برنمی‌آید!
ارشیا مصدقی معتقد است بودجه فدراسیون دوومیدانی کفاف ورزشکاران این رشته را نمی‌دهد و نمی‌توانند در مسابقات رسمی مدال‌آوری کنند.

به گزارش حاشیه ورزش

، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی قزاقستان برگزار و تیم ایران با هشت ورزشکار به ایران مسابقات اعزام شد که دستاورد آن تنها یک مدال طلا در دوی ۶۰ متر بود.

ریحانه مبینی، حمیده اسماعیل‌نژاد، فاطمه محیطی‌زاده و فرزانه فصیحی در بخش زنان و حمیدرضا کیا، ارشیا مصدقی، مسعود کامران و جلیل ناصری در بخش مردان نفرات اعزامی تیم ایران بودند که تنها فصیحی در دوی ۶۰ متر مدال طلا به دست آورد.

ارشیا مصدقی ورزشکار پرش با نیزه ایران در گفت‌وگو با ایسنا به مسابقات اشاره و بیان کرد: سطح مسابقات به اندازه بازی‌های آسیایی بالا بود چون ورزشکاران همه کشورهای آسیایی شرکت داشتند و مسابقه درجه یکی بود.

او در مورد عملکرد خود در این مسابقات که با عبور از مانع پنج متری در جایگاه ششم قرار گرفت، گفت: شرایط خوبی داشتم و بدنم آماده بود. مسئولان فدراسیون تا جایی که می‌توانند حمایت می‌کنند اما بودجه لازم را ندارند. رقبای من قبل از حضور در قهرمانی آسیا در چند مسابقه شرکت کرده و اردوی خارجی پشت سر گذاشته بودند اما من فقط در مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور شرکت کردم. اختلاف زیاد بود و با این شرایط کاری از دستم برنمی‌آید.

مصدقی ادامه داد: به دلیل مشکلات خطوط هوایی نتوانستم نیزه‌ام را ببرم. با یک ورزشکار هماهنگ کردم و با نیزه‌های او پریدم حتی مربی‌ام هم نبود که کمکم کند. می‌توانستم رکوردهای بهتر و بیشتری بزنم اما با این شرایط همینقدر از دستم برمی‌آید. بی‌تجربگی بر من غالب شد و نتوانستم.

او با اشاره به بازی‌های آسیایی گفت: با این شرایط حتی اگر اعزام هم شویم کاری از دست کسی برنمی‌آید. خانم فصیحی که طلا گرفت با هزینه شخصی در صربستان تمرین می‌کند و شرایط خوبی دارد. فدراسیون هم کمک می‌کند اما او بیشتر کار را خودش انجام می‌دهد. باید شرایط برایمان مهیا باشد اما نیست. فدراسیون هم با اینکه تلاش می‌کند اما کاری از دستش برنمی‌آید. مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید به دوومیدانی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.