موج بداخلاقی در بسکتبال ایران!
موج بداخلاقی در بسکتبال ایران!
با شدت گرفتن بداخلاقی‌ها در میان اهالی بسکتبال، به نظر می‌رسد که چهره این رشته دانشگاهی در حال خراب شدن است و باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، این روزها شاید خبر شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران به دلیل طولانی شدن زمان زندگی مردم دنیا با این ویروس از تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها دور شده باشد، اما به نظر می‌رسد که شیوع یک ویروس خطرناک به عنوان ویروس بد اخلاقی در بسکتبال ایران، در حال به خطر انداختن سلامت این ورزش دانشگاهی است.

همواره وقتی با کارشناسان و خانواده بسکتبال مصاحبه‌ای صورت می‌گیرد، اهالی آن معتقدند که بسکتبال یک رشته دانشگاهی است که اخلاق در آن اولویت اول است. البته اتفاقاتی که این روزها در لیگ برتر بسکتبال و حتی تیم ملی ایران رخ می‌دهد، دقیقا نقطه مقابل و نقض این ادعا است که به نظر باید فکری به حال آن شود.

اگر رفتار عجیب و زننده مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در نشست‌های خبری بعد از بازی با قزاقستان و سوریه را در نظر گرفته و کمی هم به رفتار مربیان، سرپرستان و حتی سرمربیان تیم‌های لیگ برتری توجه شود، بدون شک همگی یک ریشه مشترک دارند که آن رواج بداخلاقی در جامعه این رشته ورزشی دانشگاهی است.

این روزها خیلی راحت، سرمربی تیم ملی بدون جواب دادن به سوال خبرنگاران نشست خبری را ترک می‌کند، سرپرستان تیم‌های لیگ برتری با بی‌احترامی تمام اهالی رسانه را دروغگو می‌نامند و سرمربیان را از جمع خبرنگاران دور می‌کنند.

در همین هفته‌ پایانی مسابقات دور دوم مرحله مقدماتی لیگ برتر بود که سرپرست یکی از تیم‌های جنوبی هنگام گذشتن از کنار جایگاه خبرنگاران، با لحنی عجیب که حتی در دعواهای خیابانی هم وجود ندارد، یکی از خبرنگاران را تهدید می‌کرد که حق مصاحبه با سرمربی این تیم را ندارد. البته این موضوع تنها در یک تیم نیست و حتی چندی پیش مربیان و تدارکات یک تیم دیگر با حراست سالن آزادی درگیری لفظی پیدا کردند و این موضوع در حالی بود که حق کاملا با حراست سالن بود و مسئولان تیم مذکور در حال برهم زدن نظم سالن هنگام برگزاری بازی دو تیم دیگر بودند.

این دست اتفاقات به کرات در لیگ بسکتبال مشاهده می‌شود و روز به روز نیز در حال شدت گرفتن است، اتفاقی که ادامه داشتن آن قطعا چهره بسکتبال را از رشته‌ای دانشگاهی به رشته‌ای بی‌هویت با رفتارهای خیابانی تبدیل خواهد کرد.

با چنین شرایطی باید دید که آیا فدراسیون بسکتبال می‌تواند فکری به حال کنترل بد اخلاقی حاکم بر این رشته کند یا خیر؟