موفقیت در آموزش مربیان آمادگی جسمانی در خراسان رضوی
موفقیت در آموزش مربیان آمادگی جسمانی در خراسان رضوی
نخستین نشست مربیان بازی و ورزش کودکان به همت هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی در فرهنگ‌سرای ترافیک مشهد برگزار شد.

به گزارش حاشیه ورزش 

مجید خروشی:بر اساس این گزارش نخستین گرد هم‌آیی مربیان و کارشناسان بازی  و ورزش کودکان با حضور رضا آذریان رییس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی و بیش از 70 نفر از مربیان سراسر استان  با مدیرت کمیته بازی و ورزش همگانی خراسان رضوی باهدف ارائه راهکارهای ضروری و الگوهای مناسب ارتباط‌گیری با کودکان با کمک ورزش و بازی‌های متنوع و مفرح برگزار و به‌نقد و بررسی گذاشته شد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی در این نشست گفت: از سال 86 تاکنون که این مسوولیت را پذیرفتم توسعه ورزش همگانی به‌صورت علمی و تخصصی را مهم‌ترین هدف خود قرارداده ایم به‌طوری‌که از 8نفر مربی متخصص بیش از 100 مربی متخصص را تربیت و آموزش داده‌ایم ،بیش از 30 هزار مربی را در بحث آمادگی جسمانی تربیت و مجوز قانونی برای آنان صادر کردیم که در همین راستا هیات استان به‌عنوان برترین هیات در کشور معرفی شد.

وی با اشاره به این‌که معتقدم آموزش علمی و تخصصی بازی به کودکان، آینده جامعه را بانشاط و مفرح می‌سازد گفت: مربیان این کمیته کاری حساس و حیاتی را در پیش دارند چون وظایف آنان در وظایف مدیریت جامعه به‌هم‌پیوسته است.

آذریان  با اشاره به این‌که بازی‌های رایانه‌ای غیرمنطقی و در دسترس بودن آسان گوشی‌های همراه تفکرات و اندیشه‌های کودکان را تحت تاثیر قرار داده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گوشی همراه وسیله بازی کودکان شده که امری خطرناک است ما باید تلاش کنیم جایگزین‌های مناسبی را برای تفریح و بازی کودکان مهیاسازیم و کودکان را با افکار و اندیشه‌های منطقی تربیت و پرورش دهیم.

وی بادآور شد: اگر به‌درستی و به‌صورت علمی از ورزش کودکان استفاده کنیم شاهد تغییرات سیستمی مناسب در مدیریت اجرایی جامعه خواهیم بود کاری که نتایج  و اثرات مثبت آن طی 5سال آینده نمایان خواهد شد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی در این نشست خطاب به مربیان و متخصصان تصریح کرد: در صورت انتقال صحیح ورزش کودکان شاهد تغییرات ، اصلاحات و فواید بسیار زیادی در مباحث اخلاقی،تربیتی ،توسعه‌یافتگی ، و پیشرفت علمی تخصصی کودکان که آینده جامعه را تضمین می‌کنند خواهیم بود.

حسین نمازی مسوول برگزاری همایش و رییس کمیته بازی‌های کودکان هیات همگانی استان در این نشست به اهداف تشکیل کمیته بازی‌ها و ورزش‌های کودکان پرداخت و گفت: سازماندهی و استانداردسازی بازی‌ها و ورزش کودکان، ارائه الگوهای مناسب با تکیه‌بر انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی  در زمینه بازی‌ها و ورزش کودکان اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در زمینه بازی‌ها و ورزش کودکان،برگزاری جشنواره‌های بازی‌ها به‌صورت منطقه‌ای و سراسری،برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی از مهمترین اهداف سازمانی این کمیته می‌باشد .

دراین نشست که با حضور جمع کثیری از مربیان و دبیران  ورزش و بازی‌های کودکان از شهرستان‌های درگز،تربت‌جام ،تربت‌حیدریه ،سرخس، مشهد ،جغتای برگزار شد انتقاداتی درباره عدم توجه به ورزش کودکان و بازی‌های فکری پرداخته و راهکارهای ضروری در این خصوص مطرح شد.

نمازی در این نشست اضافه کرد که بیش از 700 هزار نفر دانش‌آموز در خراسان رضوی درایم که 90 درصد آنان به‌درستی از ورزش و بازی‌های کودکانه سود نمی‌برند .

وی اظهار داشت: این رشته ورزشی صد درصد بنیادی و ساختاری است که امیدواریم به سمت تخصصی و حرفه شدن کام دارد معتقدیم ورزش کودک را به دنیای خارج آشنا می‌کند و سلامت جسمی و روحی کودک را برای مقابله با سختی‌ها و مشکلات آبدیده می‌سازد و فراگیری و یادگیری را در کودکان تقویت می‌سازد و این درواقع آینده سازی و رشد و توسعه جامعه علمی و تخصصی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که 200 مربی ورزش کودکان در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند افزود: تاکنون 7دوره آموزش تخصصی ویژه مربیان ورزش کودکان در استان برگزار کردیم و هم‌اکنون بیش از 30 مربی متخصص به‌صورت فعال و سیستمی با ما همکاری دراند

وی در ادامه این نشست به مهمترین اهداف  کمیته بازی‌ها و ورزش کودکان پرداخت و گفت: آشنا کردن کودکان با الفبای اولیه ورزش،آموزش علمی ، اصولی و اساسی ورزش در سنین پایین،سازماندهی و برگزاری جشنواره‌هایی در زمینه بازی‌ها و ورزش کودکان،  برنامه‌ریزی جهت آموزش نیروهای متخصص به‌منظور فعالیت در مهدکودک‌ها و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط و تنظیم تقویم ورزشی سالانه و تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ازجمله بهزیستی و شهرداری مهمترین هدف‌های این کمیته است که امیدواریم باهم کاری مربیان و کارشناسان تربیتی بتوانیم در این راستا حرکت کنیم.

  • نویسنده : مجید خروشی