مومنی‌مقدم: نگران نیمکت‌نشینی جوانان والیبال هستم
مومنی‌مقدم: نگران نیمکت‌نشینی جوانان والیبال هستم
مومنی مقدم این نگرانی را دارد که بازیکنان جوان در تیم‌های باشگاه‌شان نیمکت‌نشین شوند و فرصت شش ماه تمرین و بازی برای قهرمانی جهان را از دست بدهند.

رضا مومنی‌مقدم، درمورد قهرمانی تیم ملی جوانان در آسیا و برنامه این تیم برای حضور در قهرمانی جهان به حاشیه ورزش گفت: خدا را شکر مقتدرانه قهرمان شدیم. این نشان می‌دهد تیم خوب و آینده‌داری داریم و بازیکنان باکیفیت هستند. نقطه عطف کار ما بود که بازیکنان بعد از پنج ماه نتیجه کار خود را دیدند و با صلابت و قدرت قهرمان شدیم.

او در مورد برنامه برای تیم جوانان با شروع لیگ برتر بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان سال آینده برگزار می‌شود و این بازیکنان باید در لیگ بازی کنند نه اینکه ذخیره بنشینند. دوست داشتم همه در قالب یک تیم در لیگ حضور داشته باشند و بازی کنند اما نشد. آنها در باشگاه‌های خود ذخیره‌نشین هستند و حتی ممکن است به خوبی تمرین نکنند که این دغدغه اصلی من است.

سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به تیم‌های حاضر در قهرمانی جهان، بیان کرد: تیم‌هایی مثل ایتالیا، لهستان، ‌بلغارستان، برزیل و روسیه که مدعی قهرمانی جهان هستند، کار می‌کنند؛ ایتالیا تمام بازیکنانش را در یک کمپ جمع کرده است و مطمئنا در قهرمانی جهان تیم متفاوتی خواهد داشت. تیم برزیل هم در قهرمانی جهان بزرگسالان از بازیکن جوان ۲۰ ساله‌اش استفاده کرد که سال آینده مقابل بازیکنان جوان ما قرار می‌گیرد. نگران هستم که بالای ۸۰، ۹۰ درصد به بازیکنان ما در لیگ بازی نرسد که این ما را ۶ ماه عقب می‌اندازد و کارمان را سخت می‌کند.

او افزود: امیدوارم مربیان باشگاهی تمرینات خوبی برای این بازیکنان در نظر بگیرند و از نظر آمادگی ذهنی و تکنیکی و تاکتیکی در شرایطی باشند که سال آینده در قهرمانی جهان در بهترین فرم بدنی از آنها استفاده کنیم تا کارمان راحت‌تر شود. مطمئنا کار بسیار سختی داریم. امیدوارم با شروع تمرینات و برنامه‌ای که به فدراسیون می‌دهم، اردوهای خوبی داشته باشیم.

مومنی مقدم در پاسخ به این سوال که چرا حضور تیم ملی جوانان در لیگ عملی نشد، ‌گفت: طرح این کار را به آقای داورزنی دادم اما قرارداد بازیکنان با تیم‌های باشگاهی‌شان مانع بزرگ بود. پیشنهادم این بود که بازیکنان تیم ملی در قالب یک تیم در لیگ شرکت کنند و یک سال به قرارداد باشگاهی‌شان اضافه شود. ۶ ماه در کوران لیگ برتر با بهترین‌های ایران مسابقه می‌دادند که خیلی خوب بود اما باشگاه‌ها اجازه ندادند. نیاز به دستور فدراسیون بود که به دلیل کمبود زمان عملی نشد.