میرزازاده به دیدار رده‌بندی رفت
میرزازاده به دیدار رده‌بندی رفت
«امین میرزازاده» نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران امروز (دوشنبه) در جدول شانس مجدد با پیروزی مقابل حریفی از رومانی به دیدار رده‌بندی بازیهای المپیک توکیو راه یافت.

به گزارش حاشیه ورزش، دومین روز از پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک امروز (دوشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امین میرزازاده» در دور نخست «مین سئوک کیم» دارنده برنز قهرمانی جهان از کره‌جنوبی را ۶ بر صفر شکست داد.

وی در دومین مبارزه به مصاف میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) رفت که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف خود شد.

با توجه به پیروزی لوپز کوبایی برابر  رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) و راهیابی به فینال، میرزازاده به جدول شانس مجدد رفت.

فرنگی‌کار خوزستانی کشورمان امروز (دوشنبه) در جدول شانس مجدد «آلین سیوراریو» از رومانی را ۵ بر یک شکست داد و به دیدار رده‌بندی رفت. او بعد از ظهر امروز برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم باید به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. میرزازاده در صورت کسب مدال برنز، نخستین مدال المپیکی کشورمان در سنگین وزن را در المپیک کسب خواهد کرد.

نفرات حاضر در مبارزه‌های فینال و رده‌ اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم:

۶۰ کیلوگرم:

فینال:کنیچیرو فومیتا (ژاپن) – لوییس آلبرتو سانچز (کوبا)

رده‌بندی: سایلیک والیهان (چین) – لنور تمیروف (اوکراین)

رده‌بندی: ویکتور سیابانو (مولداوی) – سرگئی املین (روسیه)

۱۳۰ کیلوگرم:

فینال: میهان لوپز (کوبا) – یاکوبی کاجایا (گرجستان)

رده‌بندی: امین میرزازده (ایران) – رضا کایالپ (ترکیه)

رده‌بندی: یاسمانی فرناندز (شیلی) – سرگئی سیمینوف (روسیه)

  • منبع خبر : ایرنا