فینال زودرس رولان گاروس بین دو مدعی قهرمانی در مرحله یک چهارم نهایی برگزار می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از تاس، رافائل نادال تنیسور اسپانیایی در دیدار دور چهارم رولان گاروس، فلیکس اوگر آلیاسیم کانادایی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافت. در مرحله یک چهارم نهایی، این تنیسور اسپانیایی به مصاف نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان و قهرمان رولان گاروس خواهد رفت.

نادال ۳۵ ساله با ۹۱ عنوان قهرمانی انجمن حرفه‌ای تنیس (ATP) در رتبه پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد. این تنیسور اسپانیایی در این فصل قهرمان مسابقات آزاد استرالیا شد و رکورد تعداد قهرمانی های خود را در گرند اسلم به ۲۱ قهرمانی رساند. از طرفی حریف نادال در دور قبل تجربه زیادی نداشت. اوپن استرالیا ۲۰۲۲ اولین گرند اسلم دوران حرفه ای اوگر-آلیاسیم بود، جایی که او به یک چهارم نهایی رسید و در آنجا برابر دانیل مدودف روسی شکست خورد.

علاوه بر جوکوویچ و نادال، یکی از مدعیان دیگر قهرمانی در پاریس، کارلوس آلکارز تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی است. در این فصل، این ورزشکار چهار عنوان از جمله دو تورنمنت مسترز در میامی و مادرید را به دست آورد. این تنیسور اسپانیایی همچنین برنده تورنمنت بارسلونا شد که در زمین خاکی برگزار شد. آلکاراز ۱۰ پیروزی متوالی به دست آورد و در مسابقات مادرید ابتدا نادال را شکست داد و سپس در نیمه نهایی جوکوویچ را برد تا مطرح شود.

به همین خاطر می توان دیدار نادال برابر جوکوویچ را فینال زودرس این رقابت‌ها دانست.

نادال گفت: من در مرحله یک چهارم نهایی رولان گاروس هستم و از بازی دوباره در اینجا لذت می‌برم.

نادال پیش از این گفته بود که به دلیل مصدومیت از ناحیه پا ممکن است به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد به همین خاطر او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من دوباره با مشکلات پایم روبرو شدم. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی برای من خواهد افتاد. سعی می‌کنم از فرصت استفاده کنم و در بالاترین سطح بازی کنم.

رولان گاروس هفته آینده به پایان می رسد، این بازی روی خاک رس انجام می شود و دومین گرند اسلم فصل است. مجموع جوایز این مسابقه ۴۳.۶ میلیون یورو است.