نازنین ملایی با شرایط سخت رویینگ بازی های آسیایی
نازنین ملایی با شرایط سخت رویینگ بازی های آسیایی
دختر قایقران المپیکی ایران گفت: حدس می زدیم چین بخواهد برخی ماده های رویینگ را حذف کند با این وجود باز هم من برای کسب بهترین نتیجه وارد بازی های آسیایی می شوم.

نازنین ملایی در گفت و گو با حاشیه ورزش درباره ی تصمیم کمیته برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ مبنی بر حذف برخی ماده‌های رویینگ که به ضرر ایران می شود، بیان کرد: نه تنها ایران بلکه کشورهای دیگر در این ماده‌های حذف شده شانس کسب مدال داشتند. به هر حال زورشان چربیده و کاری که می خواستند را انجام دادند. در دوره قبل بازیها اگر پاروی من گیر نمی‌کرد طلای سبک وزن را می‌گرفتم و در این دوره نیز امکان گرفتن مدال طلای سبک وزن برایم راحت تر بود تا سنگین وزن. نماینده چین در رویینگ یک نفره سنگین وزن المپیک توکیو ششم شد و من یازدهم شدم و قاعدتا دور از ذهن نیست در بازی های آسیایی هم بتواند از من جلوتر باشد. اکنون هم که ماده ها حذف شده و کاری نمی توان کرد. کشورهای دیگر و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ایران هم اعتراض کردند اما چین قبول نکرد.

ملایی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه استراتژی برای کسب مدال در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ دارید؟ تصریح کرد: چون حدس می‌زدیم چنین اتفاقی بیفتد خودمان را برای این شرایط آماده کرده‌ایم. من در یک نفره سنگین وزن همچنان پارو می زنم و در کنارش اگر امکان حضور در یک نفره سبک وزن فراهم شود نیز شرکت خواهم کرد. من و مهسا جاور در دونفره سبک و سنگین وزن هم تمرین می کنیم که بعدا پس از تست گیری، تصمیم بگیریم در کدام یک شرکت کنیم و ان‌شاءالله به جبران مدالی که می‌توانستیم در یک نفره سبک وزن بگیریم، آن را در دونفره به دست آوریم.

نماینده رویینگ ایران در المپیک توکیو در مورد توقعی که از او برای درخشش در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ وجود دارد، گفت: تمام تلاشم را می کنم که چنین اتفاقی بیفتد. قطعا برای بهترین نتیجه وارد بازی ها می شوم و به کمترین نتیجه قانع نیستم.

ملایی در مورد تمرین با قایق جدید رویینگ تصریح کرد: من در مسابقات، از قایق مدل کبرا استفاده می کنم و هنگامی که قایق از چین خریداری کردند، این قایق را هم سفارش داده بودند اما نمی دانم به چه دلیل جزو قایق هایی که شرکت چینی به ایران فرستاد، نبود. من در قایق جدید مدتی نشستم اما خیلی راحت نبودم و قدرتی که می‌خواستم را نمی توانستم با این قایق اعمال کنم از این رو چند جلسه است از قایق قدیمی خودم استفاده می‌کنم. وقت اینکه بخواهم چند ماه زمان بگذارم که با این قایق هماهنگ شوم را ندارم و از طرفی قدرت لازم را در آن قایق نداشتم.

ملی پوش رویینگ ایران در مورد مهمترین دغدغه پاروزنان در راه آماده سازی بازیهای آسیایی تاکید کرد: نتیجه بازی های آسیایی هانگژو خیلی دیده می شود. خیلی از ورزشکاران استخدام نیستند و تنها امیدشان این است بعد از بازی ها به واسطه نتیجه‌ای که می گیرند، امکان استخدام یا شرایط ویژه ای برایشان فراهم شود و به همین دلیل هم فشار تمرینات را تحمل می کنند. فکر می‌کنم ورزشکاران همه رشته ها این شرایط را داشته باشند. در این میان به هر حال برخی هزینه ها برعهده خودمان است و خیلی خوب است مانند المپیک، حقوقی برای ورزشکارانی که اسامی آنها نهایی شده است را در نظر بگیرند در این صورت دغدغه ذهنی ورزشکاران برطرف می شود و تمام تمرکزشان را روی تمرین می گذارند.