ناصری: دوچرخه سواری ایران از مسیر خارج شده است
ناصری: دوچرخه سواری ایران از مسیر خارج شده است
داور بین‌المللی دوچرخه سواری کشورمان گفت: نباید از نماینده ایران در المپیک توکیو انتظار غیرمنطقی داشت زیرا ورزش دوچرخه سواری ما مدت‌ها است از مسیر اصلی خود خارج شده و امیدوارم فدراسیون جدید بتواند این رشته را به مسیر درست برگرداند.

به گزارش حاشیه ورزش، «مجید ناصری» اظهار داشت: در ابتدا باید در مورد سطح فنی و کیفی مسابقات توضیح بدهم تا اشراف کاملی به شرایط بازی های المپیک توکیو به وجود بیاید؛ واقعیت این است که سطح بازی ها بسیار بالاست تا حدی که برخی از قهرمانان هم در مسیر دچار مشکل شدند، در این دوره از بازی ها رقابت های زیبایی را در بخش استقامت شاهد بودیم و جاده ای که انتخاب شده بود مسیر سخت اما جذابی داشت.

وی ادامه داد: با تمام شرایطی که در بازی های المپیک ایجاد شده بود، رکاب‌زنانی خوب ظاهر شدند که تمام ویژگی های لازم را داشتند و توانستند از این ویژگی ها به خوبی بهره ببرند. البته در ماده جاده یک اتفاق خوب دیگر هم افتاد و این بود که به دلیل فضا و شرایطی که در رقابت های دوچرخه سواری جاده وجود دارد تماشاچیان در طول مسیر حضور داشتند و به تشویق ورزشکاران پرداختند که از زیبایی های این دوره از بازی‌ها بود.

داور بین المللی و المپیکی کشورمان در خصوص شرایط قضاوت بازی های المپیک یادآورد شد: در بخش داوری از دو سال و نیم پیش هماهنگی هایی بین فدراسیون دوچرخه سواری ژاپن، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی ایجاد شده بود و در این رقابت ها شاهد اوج هماهنگی بودیم، از سویی دیگر پیشرفته ترین تجهیزات نیز در اختیار داوران بود و از این بابت مشکلی نداشتیم.

ناصری در مورد عملکرد نماینده دوچرخه سواری کشورمان تاکید کرد: من از نزدیک سطح بازی ها را دیدم، واقعیت این است که صفرزاده تلاش خوبی کرد اما باید بر اساس داشته هایمان، توقع و انتظار داشته باشیم. دوچرخه‌سواری ایران چندسالی بود در مسیر درستی حرکت نمی کرد و از سطج جهانی که هیچ از سطح آسیایی هم دور شده بود، امیدوارم با تغییراتی که در فدراسیون ایجاد شده بتوانیم دوباره در مسیر درست قرار بگیریم، هر چند کار سختی است اما باید این اتفاق بیافتد تا شاهد درخشش رکاب‌زنان کشورمان در میادین رسمی و بین المللی باشیم.

  • منبع خبر : ایرنا