ناصر صالح: اصولی به درد فوتسال نمی‌خورد
ناصر صالح: اصولی به درد فوتسال نمی‌خورد
انتصاب احتمالی اصولی به عنوان رییس سازمان لیگ فوتسال آن هم در حالی که وی در یک سال اخیر کار مثبتی را در این رشته انجام نداده، از دید پیشکسوت فوتسال این رشته کار درستی نخواهد بود.

به گزارش حاشیه ورزش ، به زودی قرار است مهدی تاج حکم ریاست سازمان لیگ را برای احسان اصولی بزند تا رییس ناموفق کمیته فوتسال با حفظ سمت، ریاست سازمان لیگ این رشته را هم بر عهده بگیرد. این انتصاب مصداق بارز ضرب‌المثل “گل بود، به سبزه نیز آراسته شد” در فدراسیون فوتبال و رشته فوتسال است. مردی که در ۳۴۱ روز حضورش در فوتسال همان قهرمانی آسیا را هم از برترین تیم فوتسال آسیا گرفته و حتی نتوانسته یک بازی دوستانه برای این تیم تدارک ببیند.

رییس سابق هیات فوتبال مشهد پس از درگیری‌های مداوم با حمیداوی و استمرار جنگ‌های داخلی در فوتبال مشهد، شهرخودرو را به حاشیه برد و زمینه‌ساز سقوط این تیم از بالاترین سطح فوتبال ایران شد، حالا بعد از نشان دادن شایستگی‌هایش، در فوتسال رخنه کرده است!

مهدی تاج که سال‌ها عنوان نایب رییسی کنفدراسیون فوتسال آسیا و ریاست کمیته فوتسال قاره کهن را دارا بود، حتی در دوره‌ای که ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده نداشت و سرش خلوت‌تر بود نیز کاری نه برای پیشرفت فوتسال آسیا و نه حتی برای پیشرفت فوتسال ایران انجام نداد و حالا با این انتصاب‌ها به نوعی فوتسال را در سراشیبی سقوط انداخته است.

وقتی فدراسیون اتاق فکر ندارد

ناصر صالح، پیشکسوت فوتسال در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این انتصاب اظهار کرد: وقتی اتاق فکری در فدراسیون وجود نداشته باشد، همین اتفاق هم رخ می‌دهد. من نمی‌دانم چرا تاج اصرار دارد از کسی در فوتسال استفاده کند که تخصصی در این رشته ندارد و حتی در یک سال اخیر هم این موضوع را با عمکردش نشان داده است. اصولی به درد فوتسال نمی‌خورد و شایسته این انتصاب نیست و افراد متخصصی باید در این سمت حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از پیشکسوت‌ها و باتجربه‌های فوتسال هستند که اکنون فعالیت خاصی ندارند و حداقل می‌توانند کمک کنند. مهدی تاج در فدراسیون فوتبال کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که از افراد داخل خانواده فوتسال استفاده کند. همین آقای تارقلی‌زاده که کلی تجربه در فوتسال آسیا و AFC دارد، اکنون سمت خاصی ندارد و می‌تواند به فوتسال ما کمک کند. البته مشکل این است که حتی اگر امثال تارقلی‌زاده را هم بیاورند، یک سمتی به او می‌دهند و به برنامه‌هایش گوش نمی‌دهند و سرانجام هم طرف سرخورده می‌شود و می‌رود. متاسفانه قدر فوتسالی‌ها دانسته نمی‌شود.

به جای انتصاب، پول به فوتسال بیاورند

پیشکسوت فوتسال ایران توضیح داد: اگر می‌خواهند کاری برای فوتسال انجام دهند، به جای این انتصاب‌های الکی پول به فوتسال بیاورند. هر سال بسیاری از تیم‌ها به خاطر مشکلات مالی انصراف می‌دهند. آیا چنین چیزی برای لیگ کشوری که فوتسالش در بین بهترین‌های جهان است، شایسته است؟ فقط امثال سن‌ایچ و کراپ هستند که مدیرانشان از جیب خرج می‌کنند و گردش مالی که لیگ فوتسال را حرفه‌ای کند در آن جریان ندارد.

او اضافه کرد: من ۱۶ سال پیش که در اندونزی بودم، آن‌ها یک شبکه تخصصی برای فوتسال داشتند؛ آن هم آن سال‌ها که فوتسالشان به اندازه الآن پیشرفت نکرده بود. رییس فدراسیون اگر می‌خواهد کاری برای فوتسال انجام دهد، با مدیران صدا و سیما نشستی برگزار کند تا حداقل هفته‌ای یک بازی از لیگ فوتسال به صورت سراسری پخش شود تا هم مدیران و جوانان فعال در این رشته انگیزه بگیرند و هم اسپانسرها نیز جرأت کنند که در فوتسال سرمایه‌گذاری کنند.