نامه تهدیدآمیز پرسپولیس به رادوشوویچ، او را مجاب به فسخ قرارداد کرد + سند
نامه تهدیدآمیز پرسپولیس به رادوشوویچ، او را مجاب به فسخ قرارداد کرد + سند

مدیران باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب به جای پرداخت مطالبات رادوشوویچ، او را تهدید به شکایت کردند که همین موضوع باعث شد دروازه‌بان کروات به دنبال فسخ قراردادش برود. به گزارش حاشیه ورزش، بیش از یک ماه است که باشگاه پرسپولیس درگیر بازگرداندن بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات خود است. او که پس از تعطیلی موقت […]

مدیران باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب به جای پرداخت مطالبات رادوشوویچ، او را تهدید به شکایت کردند که همین موضوع باعث شد دروازه‌بان کروات به دنبال فسخ قراردادش برود.

به گزارش حاشیه ورزش، بیش از یک ماه است که باشگاه پرسپولیس درگیر بازگرداندن بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات خود است. او که پس از تعطیلی موقت لیگ، عازم کشورش شد، بعد از چند روز نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس داد که به منزله فسخ قرارداد بود و برای اجرایی شدن این فسخ، باید رونوشت نامه را برای فیفا ارسال می‌کرد اما با این حال هنوز فسخ رسمی انجام نشده و پرسپولیسی‌ها امیدوارند که او را راضی به بازگشت کنند. اما مشکل رادوشوویچ با پرسپولیس چگونه آغاز شد؟

حاشیه ورزش به نامه‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰، درست زمانی رادوشوویچ درخواست پرداخت مطالباتش را کرده بود، این نامه را به او داده‌اند که بر اساس آن باشگاه مدعی انجام تخلفاتی از سوی رادوشوویچ شده و به دنبال آن قصد طرح شکایت به نهادهای قضایی فوتبالی را دارد. پس از این موضوع هم دروازه‌بان کروات که از نظر قانونی، با توجه به پرداخت نشدن به موقع مطالباتش می‌توانست قراردادش را فسخ کند، دوستی و مماشات با پرسپولیس را کنار گذاشت و نامه فسخ را به باشگاه داد.

اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس با بررسی رفتار دروازه‌بان خارجی خود به دنبال این بودند که به تخلفات احتمالی او رسیدگی کنند و حق و حقوق باشگاه را حفظ کنند، بسیار خوب و قابل تحسین است اما نکته بسیار عجیب ماجرا و البته اشتباه بزرگ اینجاست که با درک نادرست از زمان، درست در جایی که مطالبات قانونی رادوشوویچ پرداخت نشده بود و او حق فسخ را برای خود قائل بود، چنین نامه تهدید آمیزی به او داده شد.

قاعدتا وقتی حقوق قانونی یک بازیکن تحت استخدام باشگاهی پرداخت نمی‌شود و قانون به این بازیکن اجازه فسخ قرارداد یک طرفه و مطالبه تمام پول قراردادش در سه فصل آینده را می‌دهد، یک مدیر مدبر، ابتدا با پرداخت حقوق قانونی فرد تحت استخدامش، اجازه اقدام قانونی او را می‌گیرد و بعد برای تخلفات احتمالی او اقدام می‌کند اما به نظر می‌رسد که مدیران پرسپولیس با یک فرار رو به جلو قصد داشتند رادوشوویچ را در موضع ضعف قرار دهند اما این دروازه‌بان هم راه دیگری را در پیش گرفت.

حالا با رفتار عجیب مدیران پرسپولیس، رادوشوویچ راه فسخ یک طرفه قراردادش را در پیش گرفته و هر نامه‌ای هم که برای او ارسال شده و وعده پرداخت مطالباتش در تهران به او داده شده، فایده نداشته است. در این شرایط فقط پرسپولیس می‌ماند و یک پرونده ۸۰۰ هزار یورویی جدید.