نایب رییس هندبال: در آسیا رقبای سختی داریم
نایب رییس هندبال: در آسیا رقبای سختی داریم
نایب رییس زنان فدراسیون هندبال گفت: در قهرمانی آسیا زنان تمام رقبای ما سرسخت خواهند بود اما امیدواریم بتوانیم همانند دوره قبل سهمیه جهانی بگیریم.

افسانه دهقان در گفت و گو با حاشیه ورزش ، در مورد شرایط تیم ملی هندبال زنان قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: تیم ملی تاکنون سه اردوی بسیار خوبی داشت و شرایط روحی، جسمی و فیزیکی بازیکنان بسیار خوب بود. برای اردوی بعدی بهترین بازیکنان رده‌های سنی مختلف را دعوت کرده‌ایم. بازیکنان دعوت شده تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان نوجوانان و جوانان و همچنین تجربه حضور در ادوار مختلف تیم ملی بزرگسالان و لیگ برتر را دارند.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در مورد انتخاب بازیکنان گفت: کادر فنی در یک رقابت سخت و سنگین و بعد از سه مرحله اردو بهترین نفرات را انتخاب کرد. بازیکنانی انتخاب شده‌اند که توانایی حضور در مسابقات را دارند. آنها در پایان اردوی چهارم که از ۱۷ تا ۲۹ آذر در تهران انجام می‌شود به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند. قهرمانی آسیا به میزبانی اینچئون کره جنوبی و از ۳ تا ۱۴ آذر برگزار می‌شود.

دهقانی در ادامه در خصوص رقبای ایران در قهرمانی آسیا گفت: تیم‌های هند، استرالیا، ازبکستان و کره رقبای ایران در این مسابقات هستند. رقبای سختی داریم و بنابراین انتخاب بازیکنان توسط کادر با توجه به شرایط مسابقات انجام شده است. امیدواریم که بتوانیم در این دوره از مسابقات همچون دوره قبل سهمیه جهانی را کسب کنیم و جزو ۵ تیم اول قرار بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که در مسابقات قهرمانی آسیا کدام رقبا سرسخت‌تر خواهند بود گفت: تمام رقبای ما سرسخت خواهند بود اما اگر بخواهم به ترتیب از بالا به پایین بگویم کره از سخت ترین رقبای ما است و بعد نیز به ترتیب استرالیا، ازبکستان و هند سخت‌ترین ها هستند. البته کره تنها رقیب سخت ما نیست بلکه برای همه تیم‌ها حریف بسیار دشواری خواهد بود.

وی افزود: هند سال گذشته به دلیل شرایط قرمز کرونا در کشورش مجوز حضور در قهرمانی آسیا زنان را نداشت اما در رده‌های نوجوانان و جوانان تیم‌های ملی ما را آزار داد. در رده نوجوانان به سختی توانستیم آنها را شکست دهیم. طبیعتا تیم بزرگسالانشان هم باید تیم سرسخت و قدری برای ما باشد. ازبکستان هم که حریف دیرینه ما است. استرالیا از قاره اقیانوسیه و با کلاسی متفاوت از آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند. با این وجود کار راحتی در آسیا نداریم. اگر بتوانیم در مرحله اول جزو دو تیم برتر قرار بگیریم حضورمان در مسابقات جهانی حتمی خواهد شد.