نایب قهرمانی ایران در شطرنج دانشجویان زنان آسیا
نایب قهرمانی ایران در شطرنج دانشجویان زنان آسیا
دومین دوره رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان زن دانشگاه های آسیا با کسب مقام نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش حاشیه ورزش، آخرین روز رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان زن دانشگاه های آسیا برگزار شد و بازیکنان در سه دور پایانی با هم به رقابت پرداختند که در پایان با کسب دو مدال نقره و برنز انفرادی آسیا برای صفورا قانع و طناز ازلی و عنوان نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

در رده بندی انفرادی که با شرکت ۴۱ دانشجوی زن از ۱۲ کشور برگزار شد، شطرنج بازان ایرانی در دورهای هفتم و هشتم با پیروزی بر حریفان، فاصله امتیازی خود با تیم هند به عنوان صدرنشین مسابقات را به حداقل رساندند و با نیم امتیاز اختلاف، وارد دور نهم شدند.

بازی های دور نهم در شرایطی آغاز شد که صفورا قانع و استاد بین الملل وصال حامدی نیا باید به مصاف اساتید بزرگ هند می رفتند و نتیجه این دو مبارزه تکلیف تیم قهرمان را مشخص می کرد.

در دیدارهای حساس دور نهم، صفورا قانع شطرنج باز ایران با قبول تساوی  برابر  استاد بزرگ هند جمع امتیازات خود را به عدد هفت رساند و عنوان ارزشمند نایب قهرمانی انفرادی آسیا را کسب کرد. استاد فیده طناز ازلی دیگر بازیکن ایران نیز در دور آخر بازی ها بر کاندیدای استادی از سنگاپور غلبه کرد و با ۶.۵ امتیاز و پوئن شکنی بهتر نسبت به دو رقیب هندی، عنوان سوم انفرادی آسیا را به خود اختصاص داد.

استاد بین المللی آناهیتا غلامی اوریمی در بازی دور پایانی با شکست کاندیدای استادی از کشور مغولستان، ۶ امتیاز ارزشمند برای تیم ایران کسب کرد. استاد بین المللی بانوان وصال حامدی نیا نیز در دور آخر نتیجه بازی را به حریف هند واگذار کرد و ۵.۵ امتیازی شد.

همچنین در پایان این رقابت ها تیم هند با ۲۵.۵ امتیاز قهرمان و تیم ایران با ۲۵ امتیاز نایب قهرمان شد، تیم مالزی نیز با ۲۱ امتیاز سوم و تیم های اندونزی  امارات متحده عربی و چین هم مقام های چهارم تا ششم را کسب کردند.

هدایت دانشجویان کشورمان در این رقابت ها را شادی پریدر به عنوان سرمربی، خاطره عزیزی به عنوان سرپرست فنی و محمد ابراهیم زاده به عنوان سرپرست بر عهده داشتند. تیم ایران در اولین دوره این رقابت ها در سال ۲۰۲۰ عنوان سوم تیمی را کسب کرده بود. رقابت های بخش مردان نیز از روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه به میزبانی اندونزی آغاز می شود.