نایب قهرمانی تیم کشتی آزاد ناشنوایان در قهرمانی جهان ترکیه
نایب قهرمانی تیم کشتی آزاد ناشنوایان در قهرمانی جهان ترکیه

در پایان رقابتهای قهرمانی جهان کشتی آزاد ناشنوایان که در رده سنی بزرگسالان در ترکیه برگزار شد، تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شد. به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در بخش بزرگسالان امروز پنجشنبه ۱۷ تیر در استانبول ترکیه برگزار شد […]

در پایان رقابتهای قهرمانی جهان کشتی آزاد ناشنوایان که در رده سنی بزرگسالان در ترکیه برگزار شد، تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شد.

به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در بخش بزرگسالان امروز پنجشنبه ۱۷ تیر در استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان ایران با کسب ۲ مدال طلا ، ۳ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شد و تیم های ترکیه و قزاقستان در جایگاه اول و سوم قرار گرفتند.

در این رقابتها حسین نوری در وزن ۷۴ کیلوگرم و حمیدرضا کنعانی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا ، محمد سیاهوشی در وزن ۵۷ کیلوگرم، فرود حجتی در وزن ۷۰ کیلوگرم و محسن منوچهر در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و کیوان رستم آبادی، حسین دریکوند و حسن مدانلو در اوزان۶۱، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز قهرمانی جهان دست یافتند.

در  وزن ۵۷ کیلوگرم محمد سیاهوشی در دور اول ۱۰ بر صفر کشتی گیر اوکراین را شکست داد، در دور دوم حریف قزاقستانی را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و در دور سوم با همین نتیجه کشتی گیر روسیه را شکست داد. وی در دور چهارم برابر کشتی گیر ترکیه با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

همچنین در وزن ۶۱ کیلوگرم کیوان رستم آبادی در دور اول رقابت خود برابر نماینده اوکراین با نتیجه  ۱۰ بر صفر به برتری رسید، در دور دوم ۱۰ بر ۴ مغلوب کشتی گیر روسیه شد، در دور سوم با نتیجه ۱۷ بر ۷ کشتی گیر ترکیه را شکست داد، در دور چهارم با نتیجه ۱۰ بر ۹ برابر حریف قزاقستانی رقابت را واگذار کرد و در نهایت با ضربه فنی کردن حریف آذربایجانی به مدال برنز دست یافت.

در ادامه این رقابتها و در وزن ۶۵ کیلوگرم علیرضا کاظمی در دور اول با نتیجه ۱۶ بر ۶ برابر کشتی گیر ترکیه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ برابر کشتی گیر قزاقستان شکست خورد، در دور سوم و چهارم برابر کشتی گیر روسیه و قزاقستان ضربه فنی شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم فرود حجتی در دور اول کشتی گیر اوکراینی را ضربه فنی کرد، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کشتی گیر ترکیه شد، در دور سوم با ضربه فنی کشتی گیر قزاقستان را شکست داد. وی در دور چهارم با نتیجه ۱۳ بر ۲ برابر کشتی گیر ترکیه شکست خورد و به مدال نقره رسید.

همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین نوری در رور اول با نتیجه ۸ بر ۷ برابر کشتی گیر روسیه به برتری رسید، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر برابر نماینده بلاروس به برتری رسید، در دور سوم با نتیجه ۱۴ بر ۳ کشتی گیر ترکیه را شکست داد. وی در دور چهارم با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی گیر روسیه را شکست داد و به مدال طلا قهرمانی جهان دست یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیر حمیدرضا کنعانی در دور اول با نتیجه  ۱۰ بر صفر حریف بلغاری را شکست داد، در در دور دوم  ۱۲ بر ۱ کشتی گیر روسیه را مغلوب  کرد، در دور سوم نماینده قزاقستان را ضربه فنی کرد. کنعانی در دور چهارم  ۶ بر ۵ کشتی گیر ترکیه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسین دریکوند در دور اول با نتیجه ۷ بر ۱ نماینده ترکیه را شکست داد، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ برابر نماینده روسیه به برتری رسید، در دور سوم با ضربه فنی برابر کشتی گیر بلاروس به پیروزی رسید، در دور چهارم با ضربه فنی مغلوب کشتی گیر اوکراین شد و در دور پنجم با نتیجه ۹ بر ۴ نماینده قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در ادامه این رقابتها و در وزن ۹۲ کیلوگرم محسن منوچهر در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۸ برابر حریف ترکیه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر صفر کشتی گیر قزاقستان را شکست داد، در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی گیر روسیه را شکست داد، در دور چهارم با برتری ۵ بر ۴ برابر کشتی گیر به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز حسن مدانلو نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر برابر نماینده اوکراین به برتری رسید، در دور دوم حریف قزاقستانی را ضربه فنی کرد، در دور سوم نماینده روسیه را با نتیجه  ۹ بر ۷ شکست داد و در دور چهارم با شکست برابر میزبان به مدال برنز رسید.

در  وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز سعید فروتن نژاد در دور اول با نتیجه  ۱۰ بر صفر برابر نماینده روسیه رقابت را واگذار کرد و در دیدار دوم خود با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کشتی گیر قرقیزستان شد.