نتایج عالمیان نگران کننده است؟
نتایج عالمیان نگران کننده است؟
رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد وضعیت نوشاد عالمیان اعلام کرد که با او صحبت داشته و خود نوشاد معتقد است وضعیت خوبی دارد و جای نگرانی نیست.

حاشیه ورزش : مهرداد علی قارداشی  درباره علت اینکه نوشاد عالمیان در مسابقات اخیر خود موفق به کسب به نتیجه نشده است و نگرانی هایی در مورد وضعیت وجود دارد، بیان کرد: در روزهای پایانی اسفند با نیما و نوشاد عالمیان جلسه داشتم. خود نوشاد عنوان می‌کرد که وضعیت خوبی دارد و در لیگ فرانسه نتایج خوبی گرفته و انگیزش هم بالا است. نیما هم عنوان می‌کرد که نوشاد در بازی هایی شکست خورده که واقعا خوب بازی کرده بود. امیدوارم همانطور که نوشاد می گوید روی فرم باشد و من بازی های او را که دیدم واقعا بازی برده را واگذار کرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه امیرحسین هدایی هم روند رو به رشدی دارد، امیدوار هستم که این تیم بتواند سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بگیرد و به آنها هم گفته ام که باید تلاش کنید برای اولین بار سهمیه تیمی المپیک را بگیریم.

قارداشی در پاسخ به یان پرسش که در این مدت اخیر نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی گلایه‌هایی را نسبت به حضور کمرنگ در مسابقات داشتند و واکنش فدراسیون چه چیز بوده است؟ گفت: برخی ها ما را تحریک می کردند که برخوردی با آنها داشته باشیم اما این کار را انجام ندادیم. من به نیما و نوشاد هم اعلام کردم طبق آمار رسمی ما در بین تعداد اعزام بین المللی که فدراسیون ها داشته اند، رتبه سوم را داریم. بودجه ما شاید اندازه خیلی از فدراسیون‌های دیگر باشد اما تعداد اعزام های برون مرزی آنها به اندازه فدراسیون تنیس روی میز نیست. از طرفی ما مجبوریم که تمام رده‌ها را پوشش دهیم و اعزام داشته باشیم. فدراسیون جهانی تنیس روی میز مسابقات زیادی برگزار می کند و باید در آنها حضور داشته باشیم از این رو باید به فکر این باشیم که اسپانسر بیشتری جذب کنیم تا بتوانیم در تمام رویدادها حضور داشته باشیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به تاریخ سازی که نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ داشت اکنون هم برای هانگژو ۲۰۲۲، این توقع از فدراسیون تنیس روی میز و نوشاد وجود دارد که دوباره مدال آور باشد؟ تصریح کرد: می‌توان گفت خوشبختانه توقع از فدراسیون تنیس روی میز بالا است اما نکته این است که امکان گرفتن مدال وجود دارد اما سخت است. در دوره قبل هم نوشاد عالمیان با اختلاف ناچیز توانست پیروز شود و به مدال برسد. از طرفی در بازی های المپیک نفرات اول تا سوم بخش زنان از آسیا بودند و در بخش مردان هم نفر اول و دوم آسیایی بودند بنابراین می‌توان گفت سطح تنیس روی میز آسیا در حد المپیک است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد اینکه گفته می‌شود برای اعزام در رده‌های پایه به مسابقات بین المللی از بازیکنان مبلغی پول دریافت می شود، تاکید کرد: بله ما از کسانی که ملی‌پوش نیستند و به صورت داوطلبانه می‌خواهند در مسابقات بین المللی شرکت کنند، این کار را انجام می‌دهیم و البته این کار جدیدی نیست و در سال ۹۴ که من وارد فدراسیون شدم این اقدام به پیشنهاد دبیر سابق فدراسیون انجام شد که به نظرم پیشنهاد خوبی هم بود. البته فقط برای مسابقات آزاد این کار انجام می‌شود و برای قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان این کار را انجام نمی‌دهیم.