نجاریان: عزیزی‌خادم حق فروش ساختمان فوتسال را ندارد
نجاریان: عزیزی‌خادم حق فروش ساختمان فوتسال را ندارد
عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال تصمیم فدراسیون برای انحلال این سازمان را خجالت آور دانست و گفت: ساختمان فوتسال هبه و هدیه نبوده که فدراسیون می‌خواهد آن را بفروشد.

سعید نجاریان در گفتگو با حاشیه ورزش ، در خصوص تصمیم فدراسیون فوتبال برای فروش ساختمان‌های فوتسال و همچنین انحلال سازمان لیگ فوتسال گفت: بنده به همراه کریم منصوری کسانی هستند که نزدیک به ۲۰ سال در فوتسال تیم‌داری کرده‌ایم. برای تشکیل سازمان لیگ فوتسال تلاش زیادی صورت گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۸ و زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، موفق شدیم مصوبه‌اش را از فدراسیون بگیریم. سازمان لیگ سال ۱۳۸۹ تشکیل شد و تصمیم فدراسیون برای انحلال آن بعد از ۱۲ سال، تاسف آور است.

وی افزود: اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، فوتسال زیر نظر کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال و اولویت چندم بود. بخش عمده افتخارات فدراسیون فوتبال در دنیا توسط فوتسال رقم خورده است. بخش مهمی از عناوین هر ساله فدراسیون فوتبال در آسیا مربوط به فوتسال است که با کمک باشگاه‌ها رقم خورده است. اینکه سازمان لیگ فوتسال را منحل کرده و قصد دارند آن را زیر نظر کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ببرند خجالت آور است.

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در خصوص فروش ساختمان‌های فوتسال یادآور شد: زمانی که سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال شد، ورودی تیم‌ها به مسابقات لیگ برتر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما افتخاری اعلام کرد برای ارتقای فوتسال و خارج شدن از اتاق کوچک فدراسیون فوتبال، نیاز به خرید ساختمان جدید داریم. او بعد از مدتی اعلام کرد بودجه و پولی به فوتسال نمی‌دهند و برای همین در سازمان لیگ فوتسال مصوب شد ورودی تیم‌های لیگ برتر ۲۰ میلیون تومان شود. من خودم مخالف این طرح بودم اما از طریق همین ورودی در تمام رده‌های سنی دو ساختمان برای فوتسال خریداری شد.

«این ساختمان هدیه و هبه نیست و از پول وزارت ورزش خریداری نشده که فدراسیون قصد دارد آن‌را بفروشد.» نجاریان با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال‌هایی هم که ما در سازمان لیگ فوتسال بودیم می‌خواستند این ساختمان را بفروشند اما اجازه ندادیم اما اعضای جدید هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با فدراسیون فوتبال همراهی می‌کنند. آنها باید جلوی انحلال سازمان لیگ و فروش ساختمان‌ها را بگیرند.

وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی پیشنهاد دادند ساختمان‌های فوتسال در خیابان شیخ بهایی را بفروشیم تا برای فوتسال در کمپ تیم‌های ملی ساختمان جدید بسازند. با این طرح هم مخالفت و تاکید کردیم هر موقع آنجا ساخته شد، ساختمان‌ها را بفروشید. با این تصمیم فدراسیون، بدون شک فوتسال آواره می‌شود و اولویت آخر سازمان لیگ فوتبال خواهد بود. اگر فوتسال زیر نظر سازمان لیگ فوتبال برود، فوتسالی‌ها را از جلوی در سازمان لیگ فوتبال هم به داخل راه نمی‌دهند!

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در پایان گفت: عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال حق فروش ساختمان فوتسال را ندارد. این ساختمان از پول باشگاه‌ها خریداری شده است. با این کار و انحلال تشکیلات سازمان لیگ فوتسال، به ۲۰ سال قبل بر می‌گردیم.