نخستین برد نمایندگان بسکتبال ایران در غرب آسیا
نخستین برد نمایندگان بسکتبال ایران در غرب آسیا
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با برد مقابل الکرامه سوریه، نخستین پیروزی نمایندگان ایران در غرب آسیا را کسب کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در دومین هفته از رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، امروز (چهارشنبه) ۷ دی ۱۴۰۱ تیم شهرداری گرگان در سالن آزادی تهران میزبان الکرامه سوریه بود که با نتیجه ۸۳ – ۷۸ به پیروزی دست یافت.

ترکیب شهرداری گرگان:

محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، سالار منجی، پری پتی و آنتاناس اودراس

ترکیب الکرامه سوریه:

عبدل عالیم، عمر شیخ علی، ایشاک عبید، ذکریا الحسین و نمانجا بسوویچ

* نیمه اول: ۴۴ – ۳۹ شهرداری گرگان

هر دو تیم شروع خوبی در این بازی داشتند و به صورت پایاپای تا اواخر کوارتر دوم پیش رفتند، اما نهایتا این تیم شهرداری گرگان بود که با پرتاب‌های پری پتی و جمشیدی، اختلاف ۵ امتیازی را ایجاد کرد تا برنده به رختکن برود.

کوارتر نخست این دیدار ۲۲ – ۲۲ مساوی شد اما کوارتر دوم با برتری ۲۲ – ۱۷ شهرداری گرگان به پایان رسید تا شاگردان حاتمی، پیروز به رختکن بروند.

* نیمه دوم: ۸۳ – ۷۸ شهرداری گرگان

با شروع مجدد بازی در این نیمه، نماینده سوریه عملکرد بهتری داشت و توانست با درخشش «عبدل عالیم» در امتیازات ۴۹ – ۴۷، اختلاف را به دو امتیاز کاهش داده و حاتمی را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه اما باز هم شهرداری بود که نبض بازی را در اختیار گرفت تا ۵۸ – ۵۲ پیشی بگیرد. این بازی نزدیک ادامه داشت تا اینکه نماینده ایران ۸۳ – ۷۸ پیروز بازی شود.

کوارتر سوم این دیدار با نتیجه ۱۴ – ۱۳ به سود شهرداری پایان یافت تا با وجود شکست ۲۵ – ۲۶ در کوارتر چهارم، نخستین برد نمایندگان ایران در این رقابت‌ها کسب شود.

فردا (پنج‌شنبه) ۸ دی ۱۴۰۱، در ادامه این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن اصفهان، دیگر نماینده ایران از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن آزادی به مصاف الاتحاد اهلی، دیگر نماینده سوریه می‌رود.