نصراصفهانی: ایمان و اعتقادات فروغی در راه قهرمانی المپیک کمکش کرد
نصراصفهانی: ایمان و اعتقادات فروغی در راه قهرمانی المپیک کمکش کرد
سرمربی تیم ملی تپانچه ایران گفت: در تیراندازی باید بتوانی بر نفس خود غلبه کنی و جواد فروغی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. او یک بسیجی دهه ۶۰ است و ایمان و اعتقادی که داشت در این راه به او کمک شایانی کرد.

به گزارش حاشیه ورزش، «محسن نصراصفهانی»، افزود: در سال ۹۸  و در مسابقات کسب سهمیه المپیک قطر موفق شدیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذاریم و مسافر توکیو شویم، در آن مسابقات یک ورزشکار جدید را به جهان معرفی کردیم که امروز مرد طلایی المپیک لقب گرفته و نشان داد از چه توانایی و قابلیتی برخوردار است.

وی ادامه داد: جواد فروغی تمرینات را خیلی جدی دنبال می‌کرد و در این مدت از هیچ کوششی دریغ نکرد، او در المپیک توکیو همه معادلات را به هم ریخت و قهرمانان تپانچه دیدند یک چهره جدید ظهور کرده است که قابلیت های بسیار دارد. هر برنامه‌ای که برای جواد در نظر گرفتیم به خوبی اجرا کرد و فکر می کنم خصلت گذشت و مردانگی که در او بسیار مشهود است در این راه خیلی به قهرمان المپیک کشورمان کمک کرد.

سرمربی تیم ملی تپانچه ایران یادآور شد: در تیراندازی باید بتوانی بر نفس خود غلبه کنی و جواد این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد، او یک بسیجی دهه ۶۰ است و ایمان و اعتقادی که داشت در این راه به او کمک شایانی کرد.

نصر با اشاره به این که فارغ التحصیل روانشناسی ورزشی از دانشگاه تهران است، گفت: در تمرینات سعی کردم از مهارت های مربوطه کمک بگیرم چرا که المپیک میدان بزرگی است و همه از نظر جسمانی و تکنیک در اوج آمادگی هستند و ورزشکاری می تواند خودش را ارتقا بدهد که بر مسایل روحی، روانی و ذهنی سطح بالایی داشته باشد و جواد نشان داد اگر به این سطح از آمادگی برسی، می توان بر قهرمانان دنیا و المپیک غلبه کرد.

وی در پاسخ به این سووال که عملکرد هانیه رستمیان را چطور ارزیابی می کنید، تصریح کرد: فراموش نکنید هانیه رستمیان با یک اختلاف امتیاز به فینال نرسید، او در میکس تپانچه هم خوب بود و اگر کمی شانس داشتیم آنجا هم به فینال می رسیدیم. به نظر من برای بانویی که اولین حضور المپیکی خود را تجربه می کند نتایج بسیار خوبی بود و نشان دادیم تپانچه در مسیر موفقیت قرار دارد.

سرمربی تیم ملی تپانچه در مورد این که چه برنامه ای برای حفظ جواد فروغی در شرایط مطلوب خواهید داشت، گفت: باید جواد را در این وضعیت حفظ کرد و از سوی دیگر با برنامه‌ریزی نفرات بعدی را به او رساند تا تیم ملی تپانچه خوبی داشته باشیم. اردوها باید با حضور نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آن هم به تعداد کافی برگزار شود تا بتوانیم بهترین‌ها را انتخاب و در شرایط خاص تمرین دهیم تا دوباره این موفقیت ها تکرار شود. جواد در تیم ملی نباید احساس کند که حاشیه امنیت دارد بلکه باید با ایجاد یک رقابت سالم هم او را در شرایط مسابقه قرار داد و هم دیگران را به ارتقای سطح دانش فنی تشویق کرد و این نیازمند حمایت و برنامه ریزی است که باید محقق شود.

  • منبع خبر : ایرنا