نقش‌جهان یک عقاب دیگر به استقلال کادو می‌دهد
نقش‌جهان یک عقاب دیگر به استقلال کادو می‌دهد
علیرضا، در اصفهان دستکش طالب‌لو را بپوش!

به گزارش حاشیه ورزش 

سکانس اول: اواخر پاییز 82، شنیده شدن یک اسم ناآشنا بین یازده بازیکن ثابت استقلال از بلندگوی ورزشگاه نقش جهان، طرفداران آبی‌پوش را سخت شگفت‌زده کرد. امیر قلعه‌نویی برای دروازه تیمش دست به یک ریسک بزرگ زده بود. ریسکی که به یک کلین‌شیت ختم شد و البته با معرفی یک پدیده تازه به فوتبال ایران همراه بود.
تولد فوتبالی وحید طالب‌لو در اصفهان اتفاق افتاد. او از اولین فرصت، به بهترین شکل استفاده کرد. این داستان اما از سال‌ها قبل شروع‌شده بود. از سال‌های شیرجه رفتن روی آسفالت خیابان‌ها، از سال‌های تغییر مسیر توپ لاکی دولایه، از سال‌های سخت‌کوشی، برای تبدیل‌شدن به گلر سوم استقلال. گلر سوم جاه‌طلبی که می‌خواست نفر اول باشد. خیلی طول نکشید که هوادارها شیفته بازی نگهبان جدید قلعه آبی شدند.
سکانس دوم: در اولین دیدار استقلال در سال 1400، این تیم برای باز کردن دروازه پیکان به همه دری زد، ولی گلر جوان این تیم قصد تسلیم شدن نداشت. عملکرد بسیار خوب او، تحسین رسانه‌ها را به دنبال داشت و او پس از سوت پایان بازی، زانو زد و خدای خود را شکر کرد. همین عملکرد کافی بود تا فرهاد مجیدی برای فصل بعد و با علم به حضور حسینی و مظاهری، درخواست جذب علیرضا رضایی را بدهد.
علیرضا رضایی مرد شماره یک دیدار پیکان و استقلال بود. او بارها دروازه خودروسازان را نجات داد و چشم مجیدی را گرفت.
شاید پیوستن به تیمی که 2 نفر از بهترین گلرهای ایران را در اختیار داشت، تصمیمی عجیب به نظر می‌رسید، اما رضایی جوان استقلال را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد و فرهاد مجیدی در هفته پنجم و دیدار با نساجی، به این سنگربان جوان بازی داد. رضایی نه‌تنها برابر قائمشهری‌ها کلین‌شیت کرد، بلکه چند سیو درخشان داشت و هفته بعدش نیز برابر گل گهر دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در سومین بازی متوالی برابر صنعت نفت به میدان رفت. پس‌ازآن، رضایی در جام حذفی نیز برای استقلال بازی کرد.
اما امسال اوضاع جور دیگری بود. این‌گونه به نظر می‌رسید که ریکاردو ساپینتو اعتقادی به تغییرات در دروازه تیمش ندارد و انتخاب اول و آخر او سید حسین است. همین مساله نیز باعث شده بود تا شایعاتی درباره درخواست رضایی برای جدایی قرضی در رسانه‌ها مطرح شود. موضوعی که هنوز پرونده‌اش بسته نشده و این گلر جوان اعلام کرده به فضای بیشتری برای بازی نیاز دارد که البته با مخالفت استقلالی‌ها نیز مواجه شده است.
حالا یک فرصت بزرگ پیش روی علیرضا رضایی جوان قرارگرفته است. سنگربان موردعلاقه مجیدی که به اعتقاد سرمربی سابق استقلال، او می‌تواند چند سال دیگر به گلر شماره یک تیم ملی تبدیل شود و سال‌ها وظیفه حراست از دروازه ایران را برعهده بگیرد و خیال هواداران را بابت حضور یک دروازه‌بان شش‌دانگ راحت کند. او به‌مانند وحید طالب‌لو، می‌تواند در نقش جهان بدرخشد و تولد دوباره‌ای داشته باشد.
حالا علیرضا رضایی نیز یک فرصت بزرگ در نقش جهان به دست آورده است. او می‌خواهد راه طالب‌لو و حسینی را برود و به یکی از بهترین گلرهای تاریخ استقلال تبدیل شود. حالا سوال اصلی اینجاست که علیرضای جوان تا چه اندازه از این فرصت استفاده خواهد کرد؟