نقشه‌های مجیدی نقش بر آب شد؛ فولاد قهرمان جام حذفی فوتبال ایران
نقشه‌های مجیدی نقش بر آب شد؛ فولاد قهرمان جام حذفی فوتبال ایران
تیم فوتبال فولاد خوزستان در ضربات پنالتی مقابل استقلال تهران به برتری دست یافت تا قهرمان جام حذفی شود.

به گزارش حاشیه ورزش، دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران با یکدیگر روبرو شدند. این دیدار در زمین بی طرف و در استادیوم نقش جهان اصفهان برگزار شد.

فرهاد مجیدی که سال گذشته در فینال جام حذفی به تراکتور باخته بود تحت هیچ شرایطی دوست نداشت برای دومین بار دستش از جام دور بماند و از سوی دیگر جواد نکونام که برای اولین فولاد خوزستان را به فینال این تورنمنت رسانده بود این امیدواری را داشت تا شب خاطره‌انگیزی را برای خود و تیمش رقم بزند.

دقیقه ۶: ارسال خوب فرشاد احمدزاده روی دروازه با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد که توپ این بازیکن با اختلافی کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۰: با اشتباه در خط دفاعی فولاد نزدیک بود استقلال به گل اول برسد. مهدی قایدی پس از توپ‌گیری مقابل مرادیان، ضربه خود را به سمت دروازه زد که شاه‌عباسی توپ را از روی خط برگشت داد تا دروازه شاگردان نکونام بسته بماند.

دو تیم که در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن رفته بودند در نیمه دوم به یک بازی محتاطانه روی آوردند و توپ در میانه زمین اختصاص داشت و خستگی بازیکنان و استرس زیاد کادرفنی هر دو تیم باعث شد کیفیت فنی بازی به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد. در اواخر مسابقه فولاد که آهنگ هجومی‌تری پیدا کرده بود صاحب چند موقعیت خوب شد اما از دست رفت تا بازی در ۹۰ دقیقه برنده‌ای نداشته باشد.

در دقیقه ۸۰: ارسال وحید حیدریه به روی دروازه با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۷: دو فرصت بسیار خطرناک و پشت سر هم برای فولاد به دست آمد. یک ارسال به روی دروازه با ضربه زبیر نیک نفس همراه شد که مظاهری توپ را دفع کرد. توپ برگشتی به پاتوسی رسید و ارسال دیدنی این بازیکن در دهانه دروازه به فرشاد احمدزاده رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت و دو فرصت بزرگ فولاد از دست داد.

در دقیقه ۹۰: کرنر پاتوسی از جناح راست با ضربه سر فرشاد احمدزاده به شکل  خطرناک از بالای دروازه استقلال به خارج رفت تا مجیدی و شاگردانش نفس راحتی بکشند.

دقیقه ۱۰۰: شوت سنگین مسعود ریگی از فاصله ۳۵ متری با اختلاف ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۹: یک پاس در عمق و بلند پشت مدافعین فولاد به ارسلان مطهری رسید که شوت محکم این بازیکن به تور کنار دروازه فولاد برخورد کرد.

فرهاد مجیدی که به دلیل محرومیت حق نشستن روی نیمکت استقلال را نداشت از روی سکوها با صدای بلند نکات لازم را به بازیکنان خود رساند.

این مسابقه در وقت‌های اضافه هم گلی در برنداشت تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر شود.

در ضربات پنالتی فولاد خوزستان به برتری چهار بر دو رسید تا عنوان قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد.

در ضربات پنالتی، غفوری،مهدی مهدی‌پور برای استقلال گلزنی کردند و ضربات فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان به گل تبدیل نشد.

برای فولاد خوزستان سید مهرام موسوی،زبیر نیک‌نفس،ساسان انصاری و عبدالله زاده گلزنی کردند تا این تیم قهرمان شود.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به همراه وحید هاشمیان و مجتبی خورشیدی با حضور در ورزشگاه نقش جهان فینال جام حذفی را از نزدیک تماشا کردند.

شهاب عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ از نزدیک تماشاگر فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران بودند.

همزمان با سالروز شهادت محسن حججی شهید سرفراز مدافع حرم یاد و خاطره  این عزیز پیش از شروع بازی فینال جام حذفی زنده نگه داشته شد و از برادر این شهید بزرگوار تقدیر به عمل آمد.

ترکیب استقلال:

رشید مظاهری ، سیاوش یزدانی ، محمدحسین مرادمند ، محمد نادری ، متین کریم زاده (بابک مرادی)، وریا غفوری ، مسعود ریگی(داریوش شجاعیان) ، آرش رضاوند(مهدی مهدی پور) ، فرشید اسماعیلی ،سبحان خاقانی(ارسلان مطهری) ، مهدی قایدی

ترکیب فولاد:

احسان مرادیان(محسن فروزان)، سینا شاه‌عباسی، موسی کولیبالی(سید مهرام موسوی)، وحید حیدریه، صالح حردانی، محمد آ‍‌بشک(احمد عبدالله زاده)، محمد زبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی(سیدمحمد میری)، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا

  • منبع خبر : ایرنا