نقش مدال ارزشمند برنز المپیک بر سینه زارع
نقش مدال ارزشمند برنز المپیک بر سینه زارع
امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان در مبارزه رده‌بندی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل نماینده چین، مدال ارزشمند برنز را گرفت.

به گزارش حاشیه ورزش، رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن‌های ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک توکیو امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ به وقت ایران آغاز شد.

امیرحسین زارع دارنده طلای نوجوانان و امیدهای جهان و نقره جوانان و المپیک جوانان در مبارزه رده‌بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین رفت که با نتیجه ۵ بر صفر حریف خود را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

زارع در دور نخست الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را ۷ بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل اگزون شالا از کوزوو قرار گرفت که موفق شد حریف خود را با نتیجه ۱۳ بر ۲ شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد.

زارع در مرحله نیمه نهایی به مصاف گنو پتریاشویلی دارند برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب حریف شد و از صعود به فینال بازماند.

تیم ایران توسط حسن یزدانی در ۸۶ کیلو به مدال نقره رسید و اطری نیز در ۵۷ کیلو به عنوان پنجمی دست یافت. سایر نفرات نیز از دور مسابقات حذف شدند.

  • منبع خبر : ایرنا