نمایش فدراسیون وزنه‌برداری درباره اعزام ورزشکار مصدوم به المپیک!
نمایش فدراسیون وزنه‌برداری درباره اعزام ورزشکار مصدوم به المپیک!

فدراسیون وزنه برداری در حالی خبر از اعزام قطعی دختر وزنه بردار ایران به المپیک توکیو را داد که چهار روز بعد پزشکان به صراحت اعلام کردند که او شرایط وزنه زدن را ندارد. به گزارش حاشیه ورزش، درفاصله ۱۴مانده تا آغاز بازی های المپیک، پریسا جهانفکریان که به تازگی  سهمیه المپیک را گرفته است، […]

فدراسیون وزنه برداری در حالی خبر از اعزام قطعی دختر وزنه بردار ایران به المپیک توکیو را داد که چهار روز بعد پزشکان به صراحت اعلام کردند که او شرایط وزنه زدن را ندارد.

به گزارش حاشیه ورزش، درفاصله ۱۴مانده تا آغاز بازی های المپیک، پریسا جهانفکریان که به تازگی  سهمیه المپیک را گرفته است، در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد آن هم با دست بسته. به فاصله چند ساعت بعد از آن ، کمیته ملی المپیک اعلام کرد، پس از تشکیل کمیسیون پزشکی، مشخص شد که جهانفکریان شرایط حضور در المپیک را ندارد بنابراین عمر المپین شدن این دختر وزنه بردار کوتاه بود و حضور در بازی ها را از دست داد.

نکته ای که در این میان وجود دارد، فدراسیون وزنه برداری هم پیش از فدراسیون پزشکی ورزشی، تشکیل جلسه داد و اطلاع داشت که آن موقع حدود هفت تا هشت روز از عمل جراحی جهانفکریان گذشته است، بنابراین چگونه اعلام کرد که این وزنه بردار قطعا به المپیک  می رود در حالی که هنوز هم دست او بسته است و شرایط تمرین دارد.

فدراسیون وزنه برداری که با انواع و اقسام آسیب وزنه برداران سروکار داشته است یعنی متوجه وضعیت دختر وزنه بردار نشد که اعلام کرد می تواند به المپیک برود؟ اگر یک درصد کمیته ملی المپیک هم او را اعزام می کرد، فدراسیون به این مسئله فکر نکرد، وزنه زدن جهانفکریان با شرایطی که او دارد، ممکن بود آسیب های بیشتری را به او وارد کند.

بهتر بود فدراسیون وزنه برداری پیش از قهرمانی آسیا جدی تر پیگیر جهانفکریان بود و مشاوره های بهتری به او مخصوصا در مورد درمانش می داد ،شاید در این صورت جهانفکریان زودتر از این المپیکی می شد نه در دقیقه ۹۰ آن هم در شرایطی که به تازگی عمل جراحی کرده است.

از طرف دیگر  زمانی که فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت اسم جهانفکریان را رد کند، هنوز لیست وزنه برداران المپیکی بسته نشده بود بنابراین با انصراف ایران، این سهمیه می توانست به وزنه بردار گواتمالا برسد اما اکنون فدراسیون جهانی لیست نهایی وزنه برداران را اعلام کرد و پرونده آن را بست. درواقع ایران، یک سهمیه المپیک را از یک کشور دیگر را هم دریغ کرد.

با توجه به اینکه فدراسیون ۱۳ تیر اعلام کرد که جهانفکریان به المپیک می رود و ۱۷ تیر کمیته ملی المپیک اعلام کرد شرایطش را ندارد بنابراین به نظر می رسد فدراسیون تنها خواسته این مطلب از سمت خودش مطرح نشود تا حاشیه ای  متوجه اش نباشد.  البته فدراسیون برای دوری از حاشیه می توانست در سهمیه گرفتن زنان بهتر از این عمل کند و اکنون هم که نمی توانست نماینده خود را اعزام کند حداقل از ابتدا واقعیت را می گفت.