موضوع باشگاه پرسپولیس در لیگ واترپلو
موضوع باشگاه پرسپولیس در لیگ واترپلو
رئیس کمیته واترپلو گفت: از حضور باشگاه‌های بزرگ و تیم‌داری آن‌ها استقبال می‌کنیم اما باید ساز و کار جدیدی برای آن‌ها در نظر بگیریم که دیگر ماجرای باشگاه پرسپولیس تکرار نشود.

به گزارش حاشیه ورزش  در خصوص لیگ برتر واترپلو در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: از ۱۸ آبان لیگ آغاز شد و خوشبختانه از شبکه ورزش و پلتفرم‌های اینترنتی نیز پخش زنده خواهیم داشت. تعداد تیم‌ها به ۷ تیم افزایش یافته و تیم‌های جدیدی از زنجان و آبادان به لیگ اضافه شدند و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم تعداد تیم‌ها را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل لیگ برتر واترپلو به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد اما در سال‌های اخیر به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد. برای امسال برنامه داریم که لیگ را دوباره به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم و باشگاه و تیم‌ها نیز از این مسئله استقبال خوبی کردند.

رئیس کمیته واترپلو ایران با اشاره به وضعیت مالی و قراردادهای واترپلوئیست‌ها عنوان کرد: نسبت به سال‌های گذشته رقم قرارداد بازیکنان افزایش چشمگیری داشته، اما همچنان نسبت به سایر رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال، رقم قراردادها قابل مقایسه نیست.

خاکبان همچنین در مورد بدهی باشگاه پرسپولیس به واترپلوئیست‌ها گفت: ما از حضور باشگاه‌های بزرگ و تیم‌داری آن‌ها استقبال می‌کنیم اما باید ساز و کار جدیدی برای آن‌ها در نظر بگیریم که دیگر ماجرای باشگاه پرسپولیس تکرار نشود. سال ۹۸ که تیم پرسپولیس در لیگ واترپلو اول شد، قرارداد ورزشکاران را تسویه نکرد و این موضوع به طور قطع یک نکته منفی برای این باشگاه است. در حال حاضر هم بچه‌ها موفق شدند در دادگاه رای را به نفع خودشان بگیرند و احتمالا حساب باشگاه پرسپولیس را می‌بندیم.

وی در خصوص لیگ‌های پایه نیز توضیح داد: دور دوم لیگ‌های زیر ۱۸ سال، زیر ۱۶ سال و زیر ۱۴ سال به زودی و لیگ زیر ۲۰ سال نیز همراه با بزرگسالان برگزار می‌شود. طبق قوانینی که گذاشتیم هر باشگاه لیگ برتری باید یک تیم زیر ۲۰ سال نیز داشته باش. این مسئله کمی تیم‌داری را سخت می‌کند اما برای آینده درخشان‌تر واترپلو، باشگاه‌ها مجاب شدند که در این کار ما را همراهی کنند. با این روند ورزشکاران بیشتری می‌توانند خودشان را نشان دهند و انتخاب بازیکنان برای تیم ملی نیز ساده‌تر خواهد شد.

پالایش نفت آبادان، دانشگاه آزاد اسلامی، شهید نوفلاح، رعد پدافند، نیروی زمینی ارتش، نفت و گاز گچساران و نفت امیدیه هفت تیم حاضر در این مسابقات هستند.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا