نوجوانان ایران طلسم والیبال لهستان را می شکنند؟
نوجوانان ایران طلسم والیبال لهستان را می شکنند؟
تیم ملی والیبال لهستان در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان بدون از دست دادن یک ست در بازی های گذشته، به مصاف والیبال ایران در نیمه نهایی این رقابت ها خواهد رفت.

به گزارش حاشیه ورزش،  هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال آغاز شده است، فردا (چهارشنبه) با  مسابقات مرحله نیمه‌نهایی پیگیری خواهد شد.

دیدار ایران و لهستان در نیمه نهایی این رقابت ها درحالی است که بلندقامتان ایران برای دومین بار در این تورنمنت به مصاف لهستان می روند. در دور گروهی این رقابت ها تیم ملی والیبال ایران شکست سنگین ۳ بر صفر را تجربه کرد.

تیم ملی والیبال لهستان در این رقابت ها بسیار سرسخت نشان داده چرا که اگر به پنج بازی اخیر این تیم نگاه شود، لهستان بدون واگذاری حتی یک ست پیروز پنج دیدار متوالی در این رقابت ها بوده است.

رسانه اسپورت لهستان درباره شکست ناپذیری نوجوانان این کشور نوشت: لهستانی ها مانند یک طوفان تورنمنت را پشت سر می گذارند.  آنها پنجمین بازی پیاپی را مقابل آلمان پیروز شدند و حتی یک ست از دست نداده اند.  حالا آنها به کسب مدال پیش از گذشته نزدیک شده اند. لهستان حتی در صورت شکست در نیمه نهایی می تواند امیدوار به کسب مقام سومی باشد.

باتوجه به اینکه ایران در ایران رقابت ها میزبان است، رقابت تیم ملی والیبال ایران و لهستان می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. در بازی گروهی این رقابت ها درگیری هایی بین دو تیم شکل گرفت که به قول آرمات (سرمربی والیبال نوجوانان) همواره و در هر رده سنی، تیم ملی والیبال لهستان دوست دارد که تیم حریف را وارد حاشیه کند تا از هر راهی که شده پیروز میدان شود.

باتوجه به تجربه بازی قبل، احتمال ایجاد جنگ روانی از سوی تیم ملی والیبال لهستان بالاست و قطعا کادر فنی به این موضوع اشراف دارد و باید با صحبت های لازم ملی پوشان را از لحاظ ذهنی آماده کند.

اما در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم‌های بلغارستان و روسیه، به مصاف هم می روند.

همچنین تیم‌های برزیل، ایتالیا، آلمان و آرژانتین برای جایگاه پنجم تا هشتم با هم روبرو خواهند شد.

چهار مسابقه نیز در سالن فدراسیون برگزار می‌شود که تیم‌های مصر، هند، بلژیک و جمهوری چک در این مرحله برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم به میدان خواهند رفت و تیم‌های نیجریه، کوبا، تایلند و کلمبیا برای جایگاه‌های سیزدهم تا شانزدهم با هم روبرو می‌شوند.
برنامه دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به قرار زیر است:

** سالن ۱۲ هزار نفری آزادی:

ساعت ۱۰: آرژانتین – آلمان

ساعت ۱۳: ایتالیا – برزیل

ساعت ۱۶: بلغارستان – روسیه

ساعت ۱۹: ایران – لهستان

** سالن فدراسیون:

ساعت ۱۰: تایلند – کلمبیا

ساعت ۱۳ : نیجریه – کوبا

ساعت ۱۶ : جمهوری چک – بلژیک

ساعت ۱۹ : مصر – هند