نوید کیا گزینه سرخ پوشان است
نوید کیا گزینه سرخ پوشان است
در کش قوس انتخاب سرمربی پرسپولیس در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر حرف و حدیث های زیادی از مربیان داخلی و خارجی به میان امده از دایی ، مهدوی کیا ، برانکو و چند مربی خارجی دیگر که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بدلایل مختلف تاکنون نام شان را فاش نکرد ه است .

حاشیه ورزش ، مهرشاد عنبری_جناب درویش اکنون که به این نتیجه رسیده اید که زمینه حضور ، دایی و مهدوی کیا در حال حاضر برای هدایت تیم قرمز پوشان فراهم نیست و با نادیده گرفتن برانکو و سایر مربیان خارجی که ازسوی ذینفعان امر معرفی شده اند و هزینه های فراوانی را بر دوش این باشگاه تحمیل خواهند کرد و در پایان ایا نتیجه مورد دلخواه بدست خواهد آمد یاخیر ؟ به سایر الترناتیوهای کشورمان که تار و پودشان در این اب خاک شکل گرفته توجه ویژه شود .
به تصور نگارنده این انشا ، نیاز است قبل از انتخاب سرمربی و فراهم کردن ابزار قهرمانی در نیم فصل باقی مانده ، اول نیم نگاهی به لگوی تمام باشگاههای کشورمان داشته باشیم که در انها نوشته اند باشگاه فرهنگی و ورزشی … ، پس قبل از ورود به باشگاهها دائره فرهنگ بر ورزش آن ارجحیت دارد . متاسفانه تاریخچه فضای فعالیت باشگاههای ما  در طول چند سال اخیر خلاف واقع را نشان می دهد که با این فرمان، بتدریج باید واژه فرهنگ را از دایره باشگاهها جدا ساخت و عبارت دیگری را جایگزین کرد تا با واقعیت‌های فضای فوتبالی کاملا همگون شود . بعبارت عامیانه تر ، بیشتر تنش های حاکم مسابقات از سوی سرمربیان به تماشاچیان انتقال می یابد . که مفهوم ان حذف فرهنگ در دیدارها است .
باشگاه پرسپولیس و استقلال در تهران بزرگترین و با قدمت ترین باشگاههای کشور محسوب می شوند و تراوشات فرهنگی انها به کل باشگاههای کشور بدلیل پشتوانه های میلیونی سرایت می کند و شاخص های تراوش شده   فرهنگی و اخلاقی آنها ،محور اصلی  همه باشگاههای ورزشی قرار خواهد گرفت  .
پیشنهادی که حاجی مایلی کهن ، در خصوص محرم نوید کیا داد یکی از بهترین گزینه هایی است که انتخاب ایشان مزیت های فراوانی را برای سرخ پوشان بهمراه خواهدداشت که می توان به اخلاقی و فرهنگی بودن نوید کیا ،کاهش هزینه ، اهمیت دادن به  مربیان داخلی ،  شکستن مرزهای سرخ و ابی  ، حذف ذینفعان داخلی و خارجی   ، انگیزه بخشیدن به سایر مربیان کشور ، اعتبار دادن به کیفیت کمیته اموزش فدراسیون  و موارد دیگری که از حوصله این یادداشت خارج است اشاره و تمرکز کرد علاوه بر همه انها  با چنین بدعتی قادر خواهید بود   فرهنگ همه  باشگاههای کشور را به معنای واقعی بهم نزدیک و نزدیکتر کنید و به مرور زمان با وجود چنین عناصر فرهنگی شاهد تلطیف شدن فضای برگزاری  دیدارهای لیگ برتر کشور باشیم.