نگاه آماری به اعضای تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020
نگاه آماری به اعضای تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020

سعید معروف با ۳۵ سال سن و ۱۸۲ بازی رسمی مسن‌ترین و باتجربه‌ترین بازیکن ایران در رقابت‌های المپیک به شمار می‌رود. به گزارش حاشیه ورزش، فدراسیون جهانی والیبال ترکیب بلندقامتان ایران را برای حضور در رقابت‌های المپیک در سایت رسمی خود اعلام کرد که برای دیدن ترکیب ایران کلیک کنید. میانگین سنی: ۲۸ سال سعید […]

سعید معروف با ۳۵ سال سن و ۱۸۲ بازی رسمی مسن‌ترین و باتجربه‌ترین بازیکن ایران در رقابت‌های المپیک به شمار می‌رود.

به گزارش حاشیه ورزش، فدراسیون جهانی والیبال ترکیب بلندقامتان ایران را برای حضور در رقابت‌های المپیک در سایت رسمی خود اعلام کرد که برای دیدن ترکیب ایران کلیک کنید.

میانگین سنی: ۲۸ سال

سعید معروف پاسور تیم ملی  با ۳۵ سال سن مسن ترین بازیکن ایران در این رقابت ها شناخته می شود و این درحالی است که مرتضی شریفی با ۲۲ سال سن، کم سن و سال ترین بازیکن ایران است.

میانگین سنی این لیست ۲۸ سال تخمین زده شده است.

میانگین قد: ۱۹۶ سانتی متر

بلندقامت ترین بازیکن ایران در لیست اعلامی توسط فدراسیون جهانی علی اصغر مجرد با ۲۰۵ سانتی متر قد بوده و از طرف دیگر مهدی مرندی لیبروی ایران با ۱۷۲ سانتی متر کوتاه ترین بازیکن ایران شناخته می شود.

میانگین قدی ایران ۱۹۶ سانتی متر تخمین زده شده است.

چه بازیکنانی برای اولین بار المپیک را تجربه می کنند؟

در لیست اعلام شده مسعود غلامی، صابرکاظمی، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی و جواد کریمی از بازیکنانی هستند که برای اولین بار در مسابقات المپیک حاضر شده و سایر بازیکنان ایران تجربه حضور در یک دوره المپیک را دارند.

باتجربه ترین بازیکن ایران کیست؟

در این رقابت ها سعید معروف کاپیتان تیم ملی با حضور در ۱۸۲ بازی رسمی برای تیم ملی ایران باتجربه‌ترین بازیکن ایران شناخته می‌شود.

امیرغفور دیگر ملی پوش والیبال ایران است که در ۴۲ بازی رسمی برای ایران به میدان رفته و عنوان دومین بازیکن باتجربه این لیست را به نام خود کرده است.