نیوکسل به CL رفت، لستر در انتظار بقا
نیوکسل به CL رفت، لستر در انتظار بقا
نیوکسل با تساوی بدون گل مقابل لسترسیتی کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را مسجل کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

در بازی هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس امشب تیم‌های نیوکسل و لسترسیتی در ورزشگاه سنت جیمز پارک مقابل هم قرار گرفتند.

این بازی از نظر کنترل جریان بازی در اختیار میزبان بود و آن‌ها 78درصد مالکیت توپ را به خود اختصاص دادند اما تقابل آن‌ها گلی در پی نداشت.

در حالی که نیوکسل در این بازی 23 شوت داشت تنها 4 ضربه درون چارچوب بود و لسترسیتی هم فقط یک شوت داشت که آن هم داخل چارچوب بود.

تساوی بدون گل در این بازی به نیوکسل اجازه داد تا رویای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برآورده کند. در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، آن‌ها 70 امتیازی شده و جایگاهشان در رتبه سوم را تثبیت کردند.

با توجه به اینکه لیورپول در پایان این هفته 66 امتیازی است و نمی‌تواند حتی در صورت پیروزی در هفته آینده جایگاه نیوکسل را تهدید کند، صعود آن‌ها به فصل آینده چمپیونزلیگ قطعی شده است.

صعود نیوکسل موجب شد تا رقیب جدی لیورپول برای کسب سهمیه اکنون منچستریونایتد باشد. با وجود فاصله 3 امتیازی لیورپول با یونایتد و اینکه تیم تحت هدایت اریک تن هاخ 2 بازی معوقه دارد، آن‌ها فقط به کسب یک امتیاز از مسابقات پیش رو نیاز دارند تا آخرین سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورند.

نیوکسل مزد خریدهای کم سابقه نقل و انتقالات زمستانی با حمایت مالکان سعودی را با کسب سهمیه لیگ قهرمانان گرفته و تلاش دارد تا همانند سال‌های نه چندان دور به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال انگلیس خودنمایی کند.

این نتیجه همان‌قدر که برای نیوکسل خوشحال کننده بود، برای حریفش ناراحت کننده بود. لسترسیتی 31 امتیازی همچنان رتبه هجدهم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد و بین 3 شانس اصلی سقوط به چمپیونشیپ جای گرفته است.

لسترسیتی در کورس بقای لیگ برتر با اورتون رقابت نزدیکی دارد. اورتون 33 امتیازی یک پله بالاتر از لستر حضور دارد و در صورت کسب پیروزی مقابل بورنموث عملا شانس بقای قهرمان سال 2016 لیگ برتر از بین می‌رود.