هاشمی: اعزام سه رشته به بازیهای ساحلی جهانی نهایی شده است
هاشمی: اعزام سه رشته به بازیهای ساحلی جهانی نهایی شده است
سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: اعزام سه رشته به بازی‌های جهانی ساحلی در دستور کار قرار گرفته است و بررسی برای رشته‌های دیگر در تا دو هفته دیگر انجام می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، مناف هاشمی در مورد مصوبات دهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیان کرد: چهار موضوع در هیات اجرایی مطرح شد. اولین موضوع این بود که دوستان اصرار داشتند زمان جلسات دقیق تر شود و دو هفته یک بار روز سه شنبه ساعت ۷ صبح باشد. نکته دوم در مورد متمم کمک مالی به فدراسیون های ورزشی بود. ما نشست های خود را با فدراسیون های مدال آور در بازی های آسیایی و فدراسیون هایی که شانس کسب مدال را دارند و همچنین فدراسیون هایی که می‌توانند پیشرفت کنند، برگزار کردیم. با ۱۷ فدراسیون جلسه داشتیم و گزارش جلسات را به اطلاع اعضای هیئت اجرایی رساندیم. قرار است خارج از بودجه ۱۴۰۱ کمک مالی به فدراسیون ها داشته باشیم و شاخص های هفتگانه را تعریف کردیم که البته اختلاف نظر زیادی وجود داشت و قرار است کمیته سه نفره از اعضای هیات اجرایی تشکیل شود تا این جدول را نهایی کنند. در اولین فرصت کمک مالی به فدراسیون‌ها انجام می‌شود که البته مبلغ بالایی نیست و حدودا ۱۵ میلیارد تومان است.

او ادامه‌ داد: در خصوص بودجه تا الان کمیته ملی المپیک ۱۳۰ درصد کمک داشته است. امیدوار هستیم با تلاش سازمان برنامه بودجه، بودجه سال آینده را بهتر کنیم چون دو رویداد مهم بازیهای آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس را در پیش داریم و باید موارد و تجهیزات لازم برای کاروان را به موقع تهیه کنیم.

هاشمی در مورد دیگر مصوبات نشست هیات اجرایی گفت: بحث دیگر در مورد بازی های جهانی ساحلی اندونزی بود که اعزام سه تیم فوتبال ساحلی ، کشتی و کاراته را در دستور کار داشتیم. دوره قبل بازی ها هم سه تیم اعزام شدند. فدراسیون های دیگر از جمله هندبال و قایقرانی و والیبال ساحلی اگر زمینه داشته باشند ممکن است در دستور کار برای اعزام قرار بگیرند. قرار است دو هفته بررسی‌های کارشناسی در مورد اعزام این رشته‌ها هم انجام شود. سرپرست کاروان هم فردی از مجموعه کمیته ملی المپیک یا هیات اجرایی انتخاب می شود.

دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد: مهدی فروتن به عنوان رییس کمیسیون اخلاق و محمود گودرزی به عنوان رییس کمیسیون آموزش انتخاب شدند. اعضای هیات اجرایی نظر مثبت دادند. هفت رییس کمیسیون ما تعیین شدند. شورای راهبردی برای کمیسیون ها تعریف شده است و داریم اعضای کمیسیون‌های منتخب را نهایی می‌کنیم تا این هفته کار خود را شروع کنند. تعیین ریاست ۱۰ کمیسیون دیگر باقی مانده است و هر جلسه دو یا سه رییس کمیسیون را مشخص می کنیم.