هالند روی امباپه را کم کرد: آقای گل منم!
هالند روی امباپه را کم کرد: آقای گل منم!
ارلینگ با دبل مقابل قبرس از کیلیان امباپه پیشی گرفت و به بهترین گلزن فصل 23-2022 تبدیل شد.

به گزارش حاشیه ورزش

کیلیان امباپه با گلزنی در بازی شب گذشته فرانسه شمار گل‌های این فصل خود را به 54 رساند تا با رکورد ارلینگ هالند برابر شود؛ ستاره خط حمله نروژ اما امشب مقابل قبرس دو گل زد تا با رساندن تعداد گل‌های خود به عدد 56 به تنهایی عنوان بهترین گلزن فصل 23-2022 را مال خود کند.

مهاجم 22 ساله سیتی در اولین فصل حضور خود در این باشگاه آمار گلزنی شگفت انگیزی داشت. او در 52 بازی 53 گل زد. 36 گل در لیگ برتر، 12 گل در لیگ قهرمانان اروپا، 3 گل در جام حذفی و یک گل در جام اتحادیه تشکیل دهنده 52 گل باشگاهی هالند در فصل جاری هستند.

او که برای کسب عنوان بهترین گلزن فصل رقابت بسیار نزدیکی با امباپه داشت برخلاف این مهاجم فرانسوی فرصت حضور در بازی‌های ملی زیادی را پیدا نکرد و از شروع فصل جاری تا کنون تنها 3 بار برای نروژ به میدان رفته است. غیبت نروژ در جام جهانی در این تعداد کم نقش بسزایی داشت و باعث شد هالند فرصت زیادی برای افزودن به شمار گل‌های ملی خود نداشته باشد.

هری کین روز دوشنبه با پیراهن تیم ملی انگلیس دبل کرد تا با 40 گل در رده سوم بهترین گلزنان این فصل قرار بگیرد. بعد از او نیز لیونل مسی با 38 گل زده حضور دارد.

تیم ملی نروژ با 4 امتیاز در مکان سوم گروه اول انتخابی جام ملت‌های اروپا حضور دارد و با توجه به شرایط جدول از شانس کمی برای صعود برخوردار است.