هر دوپینگ چقدر برای دوچرخه سواری آب می خورد؟
هر دوپینگ چقدر برای دوچرخه سواری آب می خورد؟
دوچرخه سواری ایران برای هر دوپینگی که در اتحادیه جهانی تایید نهایی می‌شود، باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کند.

به گزارش حاشیه ورزش ، یکی از اتفاقات ناگوار برای دوچرخه سواری وارد شدن نام یک ورزشکار ایرانی دیگر در فهرست تعلیق شده‌های اتحادیه جهانی به‌خاطر دوپینگ است. با توجه به این که تیم‌های ملی دوچرخه سواری مدت زمان زیادی در مسابقات شرکت نکرده بودند، این آسودگی خاطر وجود داشت که مشکلی ایران را تهدید نمی کند اما ناگهان تست یک رکابزن که در مسابقات ترکیه شرکت کرده بود، مثبت اعلام شد.

حساسیت روی دوچرخه سواری ایران در بحث دوپینگ بالا است و این اتفاقات هم شرایط را حادتر می کند. جدا از این مساله، مثبت شدن دوپینگ‌ها باعث می‌شود جریمه روی جریمه در اتحادیه جهانی تلنبار شود.

طبق قوانین آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، اگر مشخص شود دوچرخه سوار یا شخص دیگری مرتکب نقض قوانین ضد دوپینگ شده است باید مبلغ ۲۵۰۰ فرانک سوییس بپردازد البته ممکن است کمیته آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی مبلغ بیش‌تری را تعیین کند.

هم‌چنین در صورتی که درخواست نمونه دوم داده شود، هزینه تجزیه و تحلیل نمونه B را هم باید بپردازند. فدراسیون ملی ورزشکار یا شخص دیگر مسوول پرداخت به اتحادیه جهانی هستند.

نکته این است که دوچرخه سواران زمانی تست دوپینگ‌شان مثبت می شود جریمه‌ای پرداخت نمی کنند و تنها علاوه بر بدنامی، بدهی آن برای ایران باقی می‌ماند. با توجه به بالا رفتن قیمت ارز، این بدهی‌ها روز به روز برای ایران هنگفت‌تر می‌شوند به گونه‌ای که اگر دوپینگ اخیر دوچرخه سوار ایران تایید نهایی شود باید ۲۵۰۰ فرانک سوییس که بیش از ۸۰ میلیون تومان می شود را به عنوان جریمه پرداخت کنند.