هشدار به فوتبالیست‌های جوان؛ در دام فرصت‌طلب‌ها نیفتید
هشدار به فوتبالیست‌های جوان؛ در دام فرصت‌طلب‌ها نیفتید
یک پیشکسوت فوتبال خوزستان می‌گوید در فصل تست گیری بازیکنان، خانواده ها باید مراقب باشند که در دام فرصت طلب‌ها نیفتند

به گزارش حاشیه ورزش .

احمد تاجمیری دشتکی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد:  فصل تست‌گیری فوتبال در خوزستان از چند روز پیش در برخی از تیم های حاضر در لیگ‌های کشوری آغاز ‌شده است. قطعا مانند فصول گذشته جمعیتی مشتاق از نوجوانان و جوانان برای عضویت در این تیم‌ بر سر زمین‌های چمن حضور پیدا می کنند، به امید این که به مجوز حضور در تیم‌های باشگاهی استان را دریافت کنند.

سودای فوتبالیست بزرگ شدن به هر قیمتی!

وی ادامه داد: البته برخی از مسائل حاشیه‌ای (بده بستان‌های مالی) که در فصول گذشته رخ داده باید درس عبرتی برای علاقه‌مندانی باشد که سودای فوتبالیست بزرگ شدن را در سر می‌پرورانند، آن هم به هر قیمتی!

این پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: طی چند سال اخیر خانواده‌های بسیاری شکایت خود را از برخی مربیان یا مدیران در همین زمینه مطرح کرده اند. در بسیاری از موارد آن ها مدعی می‌شوند که رقم‌های قابل توجهی پرداخت کرده‌اند تا از فرزندان شان در بازی‌های باشگاهی استفاده شود اما این گونه نشده است.

هشدار به خانواده‌ها

وی افزود: بعضا برخی تیم‌های باشگاهی برای جبران هزینه‌های خود چشم به چنین مواردی دارند و در چنین شرایطی خود خانواده‌ها و فوتبالیست ها باید مراقب باشند تا در دام فرصت طلب ها نیافتند. البته امیدواریم که در این فصل شاهد چنین مسائلی نباشیم. باید بپذیریم که بسیاری از باشگاه‌های فوتبال استان در لیگ‌های پایه از سوی ارگان خاصی حمایت نمی‌شوند و آن ها مجبور هستند که برای تیمداری دست به چنین کارهایی بزنند اما آیا به لحاظ فوتبال حرفه‌ای، این کار صحیح است؟

بازیکن‌سازی اصولی به پایان رسید

تاجمیری دشتکی گفت: از زمانی که چنین تفکری بر فوتبال استان و کشور حاکم شد، بازیکن سازی اصولی به پایان رسید. در گذشته چنین خبرهایی نبود و هرگز یک مربی جرات نمی‌کرد از بازیکنی پول بگیرد تا او را به میدان بفرستد، حتی اگر آن بازیکن نیمچه فوتبالی نیز سرش می‌شد. البته معتقدم در فوتبال خوزستان مربیان هنوز به اصول حرفه‌ای و اخلاقی پایبند هستند و کمتر چنین مسائلی را شاهد هستیم. در هر صورت مسئولان فوتبالی باید هرگونه رفتارها و اقدامات در بخش پایه را بررسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه حتی شنیده می‌شود برخی مربیان از بازیکنان جوان و نوجوان پول می‌گیرند که در چنین شرایطی قطعا بازیکن رشد نخواهد کرد و باید این مساله بیش از پیش جدی گرفته شود و از حالا باید برای فوتبال بهاء قائل شویم، هرچند امروز هم دیر است.

خوزستان دچار فقر بازیکن است 

این پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: بارها از زبان افراد مختلف شنیده‌ایم، فوتبال خوزستان یک کارخانه بزرگ در بازیکن‌سازی است. البته چندان هم بیراه نگفته‌اند زیرا تاریخچه این فوتبال نشان می دهد که جز این نبوده است ولی پیرو همین ادعا سوالی نیز مطرح می‌شود، اگر فوتبال ما منبع استعداد است چرا امروز آن قدر دچار فقر بازیکن شده‌ایم که به اجبار به سراغ بازیکنان درجه چندم غیربومی رفته‌ایم؟

استعدادهای فوتبالی در خوزستان رها می‌شوند

وی بیان کرد: به نظر من در این جا استعدادهای بومی را پس از چند سال پرورش دادن، رها می‌کنیم و کسی نیست جلوی این اتفاقات را بگیرد و سوال کند چرا بازیکنی که از رده سنی نونهالان تا امید زیرنظرتان فعالیت می‌کرد به همین سادگی روی نامش قلم قرمز می‌کشانید؟ و اما چرا به طور مثال در پیشانی یک تیم مطرح خوزستانی مهاجمان غیربومی حضور ثابت در ترکیب دارند؟ این مباحث در شرایطی مطرح است که تا یک دهه قبل تعداد مهاجمان شش‌دانگ خوزستانی در فوتبال‌مان به حدی چشمگیر بود که مربیان تیم‌های استان در راه گزینش بهترین‌ها دچار مشکل می‌شدند ولی امروز به اندازه‌ای فوتبال‌مان خالی از بازیکن در خط حمله است که به نظر می‌رسد از جذب بازیکن غیرخوزستانی در سطح پایه صحبت می‌شود؟

نبود مدیریت صحیح در فوتبال خوزستان

تاجمیری دشتکی ادامه داد: فوتبالی که روزگاری بیش از ۵۳ بازیکن در رده‌های مختلف تیم‌های ملی داشت چه بر سر آن آمده که حالا حتی بیشتر از انگشتان دو دست هم بازیکن در تیم‌های ملی ندارد؟ با تمام تفاسیر باید گفت فوتبال خوزستان هنوز هم منبع استعداد و کارخانه بازیکن‌سازی است اما نبود مدیریت‌ صحیح طی سال‌های اخیر موجب شده تا امروز فوتبال سرزمین طلاهای ناب خالی از استعداد شده و دست به دامان بازیکنان سایر استان‌های که اصلا صاحب فوتبال نیستند، شویم. این یک واقعیت است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

منبع :ایسنا 

  • منبع خبر : ایسنا