هندبال برای اعزام‌ها 30 میلیارد بودجه می‌خواهد
هندبال برای اعزام‌ها 30 میلیارد بودجه می‌خواهد
رئیس فدراسیون هندبال می‌گوید تیم ملی این رشته ورزشی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ برای اعزام به مسابقات قهرمانی قهرمانی جهان و دیدارهای تدارکاتی به حدود ۳۰ میلیارد بودجه نیاز دارد.

به گزارش حاشیه ورزش، علیرضا پاکدل بعد از دیدار دور رفت فینال لیگ برتر هندبال مردان اظهار کرد: بازی نسبتا خوبی بود، دو تیم خوب هندبال کشور در فینال حاضر بودند. بازی هم پایاپای پیش رفت و تکلیف قهرمان در دیدار پایانی مشخص می‌شود.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: باید در هندبال به این نقطه برسیم که فضای نیمکت را بتوانیم کنترل کنیم. متاسفانه نیمکت تیم‌ها خیلی به مسائل حاشیه و داوری می‌پردازند و مسائل فنی فراموش می‌شود. حتی مربیان خارجی هم که به‌ ایران می‌آیند از عدم مدیریت نیمکت و اعتراض به داور گلایه دارند. عدم مدیریت نیمکت و اعتراض نابجا خوب نیست. با سر هر سوت داور اعضای نیمکت به خودشان اجازه می‌دهند که به داوری اعتراض کنند.

وی با اشاره به اینکه در لیگ بعد به این موضوعات توجه خواهد شد گفت: برای لیگ بعد قطعا این موضوع را درنظر می‌گیریم و با این مساله برخورد خواهیم کرد چرا که آسیب این اتفاق و رفتارها در رویدادهای بین‌المللی دیده می‌شود. متاسفانه بازیکنان و مربیان به این رفتارها در مسابقات خارجی هم عادت کرده‌اند.

وی در خصوص لغو بازی‌های آسیایی گفت: واقعا هنوز در شوک هستیم. یک مربی بزرگ دنیا را آوردیم و باید هر ماه دلاری به او حقوق بدهیم. نمیتوان به او بگوییم برو و چند ماه دیگر بیا. بحث هزینه ها مشکلات ما کم نمی‌شود. برای اردوها برنامه ریزی شده و باید اردوها برگزار شود. برای همه مواردی که برنامه‌ریزی شده هزینه شده است. این یک شک برای ما بود.

پاکدل در ادامه گفت: امیدوارم بعد از لغو بازی‌ها هم وزارت و هم کمیته در بحث اعتبارات فدراسیون‌ها را رها نکنند. همگی در شرایط سختی هستیم و نیاز به حمایت مالی داریم. هندبال در نیمه اول ۱۴۰۱ تنها شش اعزام به مسابقات قهرمانی جهان دارد که حداقل ۲۰ میلیارد پول نیاز است. اردوهای تدارکاتی و مسابقات بین المللی هم که در کنار آن باید داشته باشیم، مستلزم ۱۰ میلیارد هزینه است. یعنی ۳۰ میلیارد در نیمه اول بودجه نیاز داریم. تیم‌های پسران جوان و نوجوان نیز باید در قهرمانی آسیا شرکت کنند.

وی گفت: کار هندبال سخت است. من در دیدار با رئیس جمهور ایران دغدغه‌ها را عنوان کردم و امیدوارم در بحث حمایت مالی شرایط خوبی برای هندبال ایجاد شود و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شرایط خوبی را برای هندبال رقم بزنند. این رشته در هیچ سالی به اندازه امسال ترافیک و حجم بالای مسابقات را نداشته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره مربی‌گری و دانش افزایی گفت: کلاس مربیگری و دانش افزایی بین‌المللی تحت نظر هندبال آسیا در اصفهان و به مدرسی آنتونیو سرمربی خارجی تیم ملی هندبال ساحلی در حال برگزاری است. امیدوارم در هندبال ساحلی از دانش این مربی نهایت استفاده را ببریم. یک دوره آموزشی دیگر هم تا پایان زمان حضورش در ایران برگزار خواهد شد.

پاکدل در پایان گفت: در جریان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در عربستان با صالح عاشور، مسئول کمیته داوران آسیا جلسه داشتیم. میترا نوری در مسابقات قهرمانی نوجوانان به عنوان ناظر حضور خواهد داشت و امیر و احمد قیصریان کوبل داوری ایرانی هستند که مسابقات جهانی نوجوانان در مقدونیه را قضاوت می‌کنند. اینها نتیجه جلسات با مسئول کمیته فنی آسیا است.