هیچ دیداری برای ما تشریفاتی نیست
هیچ دیداری برای ما تشریفاتی نیست
تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار از انتخابی جام جهانی امروز ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی میزبان امارات است.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی امارات است. با توجه به صعود شاگردان دراگان اسکوچیچ به جام جهانی و مسجل شدن حضور ایران در قطر، ملی‌پوشان ایران با فراغ بال بیشتری پای به زمین مسابقه می‌گذارند.

در سوی مقابل، تیم ملی امارات امیدوار است با کسب امتیازهای لازم از این دیدار و دو دیدار آینده، بتواند رتبه سوم گروه را از آن خود کند و سهمیه حضور در پلی آف جام جهانی را به دست آورد.

در جدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی، ایران با ۱۹ امتیاز صدرنشین، کره جنوبی با ۱۷ امتیاز دوم و امارات با ۹ امتیاز سوم است. تیم‌های لبنان با ۵، عراق با ۴ و سوریه با ۲ امتیاز در رتبه‌های چهارم تا پنجم هستند.

دیدار رفت این دو تیم در مهر ۱۴۰۰، با برتری یک بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ خاتمه یافت که مهدی طارمی روی پاس سردار آزمون، زننده تک گل ایران بود.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که برخلاف بازی ایران و عراق، تماشاگران به علت تشدید شیوع کرونا در ایران، بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران

با وجود قطعی شدن صعود، شاگردان اسکوچیچ برای کاسب جایگاه مناسب در رنکینگ فیفا و همچنین سید بندی جام جهانی، نیازمند پیروزی و ادامه نتایج درخشان خود در این مرحله هستند.

با این حال، برخی بر این باور هستند که شاید سرمربی کروات ایران با راحت شدن خیالش از صعود به قطر، دست به ترکیب برنده خود بزند و بعد از مدت‌ها، تغییراتی را در برخی از خطوط ایجاد کند تا برای آینده، ترکیب ایده‌آل‌تری را در اختیار داشته باشد.

با توجه به شیوع کرونا در اردوی تیم ملی که از دیدار با عراق شروع شده بود، علاوه بر بازیکنانی مانند نوراللهی، آزمون، حاج‌صفی، حسینی و قایدی، تیم ملی علیرضا بیرانوند را هم به علت ابتلا به کرونا در این دیدار در اختیار ندارد. هنوز شرایط میلاد سرلک هم به علت مصدومیت در تمرینات قبل از این دیدار مشخص نیست.

با این حال، ترکیب اصلی تیم ملی در دیدار با عراق، مشکل خاصی ندارند و اسکوچیچ می‌تواند همچنان از میان ۲۶ بازیکن حاضر در اردو، ترکیب مدنظر خود را روانه میدان کند.

تیم ملی امارات

اماراتی‌ها که در دور رفت نتایج خوبی را به دست نیاورده بودند، با پیروزی هفته گذشته مقابل سوریه، مانع از قطعی شدن صعود کره جنوبی به مرحله بعد شدند و از طرفی امیدهای خود را برای کسب رتبه سوم گروه و حضور در پلی آف انتخابی جام جهانی افزایش دادند.

شاگردان برت فن مارویک – سرمربی سابق هلند که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰، در یک قدم کامیابی و قهرمانی جهان، مقابل اسپانیا شکست خورده بود – برای ایجاد اختلاف بیشتر با لبنان و عراق، چشم به امتیازهای این دیدار دارد.

شاید قعطی شدن صعود ایران به جام جهانی، بهترین خبر برای این سرمربی هلندی باشد چرا که شاید تیم ملی با جدیت و آمادگی بازی‌های قبل از صعود به میدان نرود اما با توجه به شرایطی که درباره تیم ملی ایران گفته شد، همه چیز به روز مسابقه و نگرش بازیکنان و مربیان ایران بستگی دارد.

اماراتی‌ها از قبل از این دیدار نگرانی‌هایی در ارتباط با شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا داشتند که تا به حال هیچ مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاورده و شرایط پایدار است.

برنامه سایر بازی‌های انتخابی جام جهانی به این شرح است:
سه‌شنبه، ۱۲ بهمن

گروه A

لبنان – عراق/ ساعت ۱۵:۳۰

سوریه – کره جنوبی/ ساعت ۱۷:۳۰

ایران – امارات/ ساعت ۱۸

گروه B

ژاپن – عربستان/ ساعت ۱۳:۴۴

ویتنام – چین/ ساعت ۱۵:۳۰

عمان – استرالیا/ ساعت ۱۹:۳۰