واترپلو توانایی تاریخ‌سازی دوباره را دارد
واترپلو توانایی تاریخ‌سازی دوباره را دارد
عضو تیم ملی واترپلوی ایران گفت: نمی‌توانم برای رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی قولی بدهم اما می توانم بگویم تیم ملی ایران توانایی کسب بهترین نتیجه تاریخ واترپلو در بازی‌های آسیایی را دارد.

ارشیا الماسی در گفت و گو با حاشیه ورزش، در خصوص سفر تدارکاتی تیم ملی واترپلو به یونان اظهار کرد: سفر یونان هنوز مشخص نیست یعنی ویزاها نیامده است. ما هم منتظر ویزا هستیم. اگر در چند روز آینده بیاید یک سفر ۱۰ روزه به یونان خواهیم داشت. چیریچ سرمربی تیم ملی هم در یونان است که با تیم زنان المپیاکوس آتن نتایج خوبی گرفت. آنها قهرمان چمپیونز لیگ (لیگ قهرمانان اروپا) شدند. امیدوارم در این دیدارهای تدارکاتی به آن سطح از آمادگی که برای بازی‌های آسیایی لازم است برسیم.

لژیونر واترپلوی ایران در ادامه گفت: امسال در لیگ A صربستان بازی کردم. خداراشکر بدون باخت قهرمان شدیم و سهمیه سوپرلیگ گرفتیم. سوپرلیگ صربستان یکی از بهترین لیگ‌های مطرح در دنیای واترپلو است. من ۱۰ روزی است که از صربستان برگشته‌ام و چند روزی است که تمریناتم را برای هماهنگی و آمادگی بیشتر با تیم ملی ایران آغاز کرده‌ام. همه تلاشمان را می‌کنیم و امیدواریم که در بازی‌های آسیایی به نتیجه دلخواه برسیم.

ملی‌پوش واترپلو در پاسخ به این سوال که چقدر به رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی خوش بین هستید، گفت: ما توانایی خود را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نشان دادیم. رسیدن به این مرحله، اول از همه نیاز به تدارکات و بعد هم نیاز به روحیه و انگیزه بالای بازیکنان دارد. اکنون نمی توانم برای رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی قولی بدهم اما می‌توانم بگویم تیم ملی ایران توانایی کسب بهترین نتیجه تاریخ واترپلو را در این رویداد دارد.

الماسی در ادامه به لزوم حمایت مسئولان ورزشی از این رشته اشاره کرد و گفت: امیدوارم مسئولان بیشتر از این رشته حمایت کنند. برای یک اتفاق خوب، تاریخ سازی دیگر و کسب مدال خوشرنگ تر تنها یک نفر نیاز نیست. هم ورزشکار و هم مسئولان فدراسیون، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و هر کسی که در دایره این ورزش است دست به دست هم دهند تا یک اتفاق خوب برای این رشته و همه رشته های ورزشی به ارمغان بیاید و پرچم ایران بالا برود.

وی در خصوص مشکلاتی که در غیاب سرمربی تیم ملی ایران در تمرینات ممکن است وجود داشته باشد، گفت: من تنها چند روزی است که به تیم اضافه شده‌ام و در حال حاضر کاملا شرایط تیم ملی را نمی دانم. اما این سفر یونان سفر خوبی است، اگر برویم می تواند در بالا بردن روحیه، انگیزه، توانایی فنی، اعتماد به نفس بیشتر و … کمک کند. اگر قبل از بازی های آسیایی سفرهای تدارکاتی مهیا شود، همچنین آن چیزی که برای کسب مدال خوش رنگ تر نیاز است فراهم باشد حتما اتفاق بزرگی رخ خواهد داد. تیم ما تیم جوانی است و توانایی بهترین نتیجه و تاریخ سازی دوباره را دارد.