والیبال هم به فدراسیون‌های بلاتکلیف اضافه شد!
والیبال هم به فدراسیون‌های بلاتکلیف اضافه شد!
با اینکه دوره ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال به اتمام رسیده اما وزارت ورزش و جوانان هنوز تصمیم خود را در مورد سرپرستی این فدراسیون اعلام نکرده است تا این فدراسیون هم به لیست فدراسیون‌های بلاتکلیف اضافه شود

به گزارش نخست نیوز :، دوران ریاست چهار ساله محمدرضا داورزنی روز گذشته (دوشنبه، ۲۹ آبان) به پایان رسید اما هنوز وضعیت سرپرستی این فدراسیون مشخص نیست و وزارت ورزش و جوانان کسی را معرفی نکرده است.

این در حالی است که والیبال باید تصمیمات مهمی در مورد تعیین سرمربی تیم ملی بگیرد و برای رقابت در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که آخرین امید برای کسب سهیمه المپیک پاریس است، برنامه‌ریزی کند؛ مسیری سخت که تنها با یک برنامه بدون نقص می‌توان آن را طی کرد.

وزارت ورزش و جوانان که با درخواست فدراسیون والیبال مبنی بر برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انتخاب سرپرست فدراسیون مخالفت کرد، هنوز سرپرستی تعیین نکرده و والیبال از امروز رسما بدون رئیس اداره می‌شود!

تفاوت بین اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری ایران و اساسنامه فدراسیون والیبال که سال گذشته به تایید فدراسیون جهانی رسیده، در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده و چالش آفرین شده است. در حالی که فدراسیون درخواست داشت تا طبق اساسنامه‌اش، سرپرست توسط مجمع انتخاب شود اما وزارت ورزش که مبنای کارش اساسنامه داخلی است، تعیین سرپرست را در حیطه اختیارات خود دانست و مانع برگزاری مجمع فوق‌العاده شد. با این حال عجیب است که حتی خود وزارت نیز سرپرستی را معرفی نکرده است.

سوارکاری، چوگان، انجمن‌های ورزش‌های رزمی، دوومیدانی، تری اتلون و شطرنج از جمله فدراسیون‌هایی هستند که وضعیت مجمع انتخاباتی‌شان مشخص نیست و حالا والیبال هم به لیست این فدراسیون‌های بلاتکلیف اضافه شده است.

آرش فرهادیان، رئیس دفتر اموز مشترک فدراسیون‌های ورزشی چند روز قبل در مورد تعیین تکلیف این فدراسیون‌ها صحبت کرد اما هیچ جزئیاتی در مورد اینکه قرار است چه زمانی انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود ارائه نداد و فقط مطالبی کلی گفت که حتی بیشتر این سوال را ایجاد کرد که آیا برنامه دقیقی برای مشخص کردن وضعیت این فدراسیون‌ها وجود دارد یا نه؟

حال باید دید که معاونت قهرمانی وزارت ورزش به عنوان متولی در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌دهد و بلاتکلیفی این فدراسیون‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا