واکنش جدید فدراسیون در مورد حذف استقلال از آسیا
واکنش جدید فدراسیون در مورد حذف استقلال از آسیا
سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید موضوع مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال به شکلی مدیریت شد که کل فوتبال ایران تحت تاثیر قرار نگیرد.

به گزارش حاشیه ورزش عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و حذف این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان استقلال باعث شد تا تعداد زیادی از هواداران این تیم، فدراسیون فوتبال را در این اتفاق مقصر بدانند و از طرفی حجت کریمی، سرپرست سابق باشگاه استقلال هم در این باره اظهاراتی داشت که واکنش سخنگوی فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت.

احسان اصولی اظهار داشت: جا دارد از زحمات و تلاش‌های آقای کریمی در مدت حضورشان در سمت سرپرستی باشگاه پرطرفدار استقلال، تشکر کنیم. البته ایشان در دوران حضورشان در باشگاه استقلال روابط خیلی خوبی با فدراسیون داشتند و مصاحبه‌ها و گفتگوهایی که از ایشان باقی مانده، حاکی از این است که دیدگاه‌ها و نظرات ایشان مبتنی بر حمایت و همکاری با فدراسیون بود. در خصوص تعلیق و حذف باشگاه استقلال از جام باشگاه‌های آسیا، همانطور که قبلا آقای کریمی هم به آن اذعان کرده بودند، موضوع توسط دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال که یک کمیته مستقل هم هست، مورد بررسی قرار گرفت و نواقص و ایراداتی که در باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال وجود داشت، باعث شد این باشگاه حذف شود.

وی افزود: فدراسیون فوتبال به نوعی در این حوزه پیشگام بود و اگر فدراسیون می‌خواست اقداماتی مبنی بر ارسال مدارک مجهول و ناقص انجام بدهد، این مدارک به نوعی به AFC می‌رسید و خطر تعلیق فدراسیون فوتبال وجود داشت. لذا فدراسیون در فیلتری که دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای انجام داد، از اینکه کل فوتبال ما دچار مشکل شود، جلوگیری کرد. من از همینجا به آقای خطیر تبریک می‌گویم و امیدواریم که مدیران باشگاه استقلال شرایطی را مهیا کنند تا زیرساخت‌ها، مدارک و شرایطی که در بحث صدور مجوز حرفه‌ای به آن نیاز است، تامین شود و ما شاهد حضور این باشگاه پرطرفدار در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا باشیم.‌ همچنین آقای کریمی به زودی دعوت خواهند شد تا اگر مدارک یا صحبتی دارند که نشان بدهد نحوه تعلیق مجوز حرفه‌ای به چه شکلی بوده، توضیح بدهند و دوستان ما در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای شنوای صحبت‌های ایشان خواهند بود.

اصولی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: به هر حال چیزی که در خصوص باشگاه استقلال لازم است هواداران این تیم بدانند این است که فدراسیون فوتبال در این فقره بر اساس آیین‌نامه‌ها عمل کرده و این موضوع به نحوی مدیریت شد تا فوتبال ما آسیب نبیند. همچنین این انتظار وجود دارد که باشگاه‌ها به سمت تکمیل مدارک بروند. امیدوارم آقای کریمی هر جا که هستند، موفق باشند و بتوانند از تجارب به دست آورده در باشگاه استقلال استفاده کنند اما در این خصوص خوب است که واقعیت‌هایی که در صدور مجوز حرفه‌ای استقلال رخ داد و قبلا هم به آن اذعان کردند را با هواداران در میان بگذارند.

منبع :خبر ورزشی 

  • منبع خبر : خبر ورزشی