واکنش رئیس فدراسیون تیراندازی به حضور مربی خارجی
واکنش رئیس فدراسیون تیراندازی به حضور مربی خارجی
رئیس فدراسیون تیراندازی :مربیان ایرانی از بابت دانش و تخصص کمبودی ندارند ضمن اینکه مربیان خارجی ۱۵ برابر مربی ایرانی هزینه دارند.

به گزارش حاشیه ورزش مرتضی قربانی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تیراندازی با همه رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال فرق دارد، این یک ورزش خاص، تخصصی و ظریف است که تا کسی به آن روی نیاورد، متوجه شرایط آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: با این شرایط باید توجه داشت که تجهیزات ما قدیمی و مهمات موجود نیز غیراستاندارد است، ورزشکاری که به این رشته روی می‌آورد پس از ۷ تا ۸ سال می‌تواند به رکوردهایی برسد که شرایط حضور او در تیم ملی فراهم شود. با همه این شرایط برای ملی‌پوشان کوتاهی نکردیم و به بهترین شکل در خدمت آنها بودیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: در رویدادهای برون مرزی ورزشکاران ما با این تفاوت‌ها باید به مصاف رقبای خود بروند که این کار را سخت می‌کند. در هانگژو ورزشکاران ما برای آنکه در خط آتش قرار بگیرند از زمان بیدار شدن تا حضور در خط آتش ۳ تا ۴ ساعت معطل می‌شدند که این شادابی صبحگاهی آنها را از بین می‌برد و در نتایج تاثیر منفی داشت.

قربانی در پاسخ به این سئوال که عملکرد کادر فنی ایرانی را چگونه ارزیابی می‌کند و امکان حضور مربی خارجی در ایران وجود دارد یا خیر، گفت: آنها در حد توان زحمت کشیدند و کار کردند، تمامی ورزشکاران باید از کادر فنی و مربیان اطاعت کنند اما متاسفانه روحی در ورزش ما حاکم شده که گزینه خارجی را به مربی ایرانی ترجیح می‌دهند و تصور این است که مربیان خارجی بهتر هستند. فراموش نکنیم مربیان خارجی طاقچه بالا گذاشته و ۱۵ برابر مربیان ایرانی هزینه دارند. مربیان ایرانی مشکلی در دانش و تخصص ندارند و نمی‌توانند با این شرایط معجزه کنند اما اگر کمیته فنی به این نتیجه برسد که مربی خارجی خوب است، به آن احترام می‌گذاریم.

منبع:ایرنا

  • منبع خبر : ایرنا