واکنش رستمی به عملکردش در وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲
واکنش رستمی به عملکردش در وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲
کیانوش رستمی عنوان کرد که با دو ماه تمرین شدید در مسابقات وزنه برداری جهان ۲۰۲۲ شرکت کرده است و احساس خوبی دارد.

به گزارش حاشیه ورزش ، کیانوش رستمی پس از مدت ها دوری از مسابقات بین المللی وزنه‌برداری، از قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که در بوگوتا کلمبیا در حال برگزاری به عرصه رقابت ها بازگشت.

رستمی در وزن المپیکی ۸۹ کیلوگرم وزنه زد که با رکورد ۱۷۴ کیلوگرم در یک ضرب نقره گرفت. در دوضرب با ۲۰۶ کیلوگرم پنجم شد و در مجموع با رکورد ۳۸۰ کیلوگرم چهارم شد و در یک قدمی کسب مدال مجموع متوقف شد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد نرسیدن رستمی به مدال مجموع نوشت: وزنه بردار چین در دوضرب رکورد ۲۱۵ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست مجموع خود را به ۳۸۱ کیلوگرم برساند و بالاتر از کیانوش رستمی قرار گرفت و مدال برنز مجموع را به دست آورد.

رستمی قهرمان المپیک ریو در دسته ۸۵ کیلوگرم است که به دلیل نگرفتن سهمیه، المپیک توکیو را از دست داد. رستمی عنوان کرد: بعد از دو ماه تمرین شدید احساس خوبی دارم و برای خودم و کشورم خوشحال هستم.

تیان تائو وزنه بردار مطرح چین که در رقابت دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه نزد در مورد انصراف خود گفت: این یک استراتژی است که منتظر بمانیم تا زمانی که ورزشکاران در بهترین فرم خود هستند، بیشترین رکورد مجموع را ثبت کنند چون بهترین عملکرد آنها در راهیابی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به حساب می‌آید. من هم در یکی از گزینشی های دیگر بهترین رکورد را ثبت می کنم. من در بوگوتا تاثیر ارتفاع بر عملکرد را احساس کردم.

شی ژیانگ دیگر وزنه بردار مطرح چین هم در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه نزد و این وزنه بردار و تیان تائو وزن کشی کردند. با این حال حضور در یک گزینشی المپیک برای آنها محاسبه شد. گفته می شود ژیانگ مصدوم شده است.