واکنش عزت‌اللهی به پیشنهاد استقلال‌ و پرسپولیس
واکنش عزت‌اللهی به پیشنهاد استقلال‌ و پرسپولیس
هافبک تیم ملی فوتبال گفت: خودم دوست داشتم فوتبالم را فعلاً در خارج از ایران ادامه بدهم.

به گزارش حاشیه ورزش  پول بهتر است یا پیشرفت؟ در وضعیت فعلی، شاید پاسخ اغلب ما به این سؤال، گزینه اول باشد. برای سعید عزت‌اللهی اما دومی در اولویت بود. او طی سال‌های اخیر، با اینکه می‌توانست به لیگ ایران برگردد، قرارداد بهتری ببندد و آینده‌اش را بسازد اما در اروپا ماند تا شاید پیشرفت کند و اتفاقات بزرگ‌تری برایش رقم بخورد. سعید در همین تابستان، بمب اصلی نقل و انتقالات ایران بود اما در نهایت با وایله شش ماهه تمدید کرد تا همچنان بازی در سوپرلیگ دانمارک را تجربه کند. سعید در گفت‌وگویی درباره اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر تجربه کرد، صحبت می‌کند و باز هم تأکید دارد که فعلاً پول برای او در مقایسه با پیشرفت اهمیت بیشتری ندارد. با او که داشت چمدان‌هایش را برای سفر به بلغارستان می‌بست، گپ زدیم. از پیشنهاد تیم‌های ایران تا VAR و بازی با بلغارستان و آنگولا.

برگرد به حدود دو ماه قبل. برای ما بگو پیشنهادهایی که به دستت رسید از کدام تیم‌ها بود؟

واقعیتش اسم بردن از پیشنهادها کار درستی نیست اما تیم‌هایی بودند که برای جذب من اقدام کردند؛ از داخل و همچنین خارج از ایران. با توجه به قراردادی که من داشتم این اتفاق نیفتاد از وایله جدا شوم.

اطلاعاتی که من داشتم این بود که وایله قبل از دریافت پیشنهادها، رقم رضایتنامه را به تو حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو اعلام کرد. چه اتفاقی افتاد که یکباره این رقم چند برابر شد؟

فوتبال امروزه تبدیل به یک تجارت شده و هر باشگاهی تلاش می‌کند تا از بازیکنانش درآمد بسازد. ابتدای پنجره نقل و انتقالات هم من این برداشت را داشتم اما با توجه به جلساتی که برگزار کردم، دیدم که رقم خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. همین باعث شد تیم‌هایی که مرا می‌خواهند عقب‌نشینی کنند. بخصوص که تنها شش ماه از قرارداد من باقی مانده بود و این رقم بالا یک مقدار می‌شود گفت عادلانه نبود.

دوست دارم مثل همیشه صادقانه به ما بگویی که آیا انتخابت را انجام داده بودی یا اینکه نمی‌دانستی بین استقلال و پرسپولیس کدام را به دیگری ترجیح بدهی؟

می‌گویم که من خودم دوست داشتم فوتبالم را فعلاً در خارج از ایران ادامه بدهم. اصلاً بحث فکر کردن و انتخاب و این داستان‌ها نبود. مذاکره همان مرحله که وایله رقم رضایتنامه را اعلام کرد، تقریباً متوقف شد و من چون با باشگاه قرارداد داشتم، نمی‌توانستم خیلی صریح با تیم‌های ایرانی مذاکره کنم. حتی من هیچ رقمی را به آنها پیشنهاد ندادم و فقط از آنها تشکر کردم و همه چیز را به جلسه‌ای که با مدیران وایله انجام دادم، موکول کردم. اول می‌خواستم ببینم آیا با جدایی من موافقت می‌کنند که بعد بنشینم درباره تیم بعدی فکر کنم و با یکی از آنها قرارداد ببندم. واقعیتش اصلاً روی این مسأله فکر هم نکردم، چون مانع بزرگی -رضایتنامه – سد راه من بود.

به جز مربیان دو تیم، از بین بازیکنان استقلال یا پرسپولیس، چه کسی تماس گرفت تا به قول معروف مخت را بزند و روی تصمیمت تأثیر بگذارد؟ هیچ اشکالی ندارد اسم هم بیاوری، چون دیگر نقل و انتقالات تمام شده و تو در وایله مانده‌ای.

نه. دوست ندارم اسم ببرم. نه الان بلکه در گذشته نیز همین بوده. وقتی اتفاقی نیفتاده، کار جالبی نیست که در این مورد خیلی ریز حرف بزنم. یکسری صحبت‌ها در کمال احترام رد و بدل شد و باید از آنهایی که در این مدت پیگیر جذب من بودند، تشکر کنم. اینکه مرا لایق دانستند، قطعاً باعث افتخارم است و امیدوارم در فصل جدید هم بهترین اتفاقات برای‌شان رقم بخورد.

منبع :مشرق 

  • منبع خبر : مشرق